Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door baroman
Zo Theo das niet niks, en dat wisten ze op het ziekenhuis niet? slordig.
Maar mooi dat het weer beter gaat, en doe kalm aan het werk is er langer dan jij.

Fijne feestdagen en een gezond 2011 en ook de jaren daarna.

Ronnie..
Door WSWijk
Nou, het was een beta-blokker. Die zorgt er voor dat je bloeddruk en hartslag lager wordt als normaal. Heb wel even door moeten zeuren in het ziekenhuis, voordat ze het er mee eens waren. Maar goed, met toestemming afbouwen. En ondertussen (dat was een voorwaarde van het ziekenhuis) regelmatig de bloeddruk en hartslag laten controleren bij de huisarts.

Bij de tweede controle (niet bij de assistent, maar bij de huisarts zelf) e.e.a. nog overlegd. Verbazing bij mij over de reactie van de huisarts: oh, die beta-blokker, dat gebeurt zo vaak, da's een bijwerking van die medicijnen, hoor die klacht regelmatig.

En raad eens wat: zonder die beta-blokker is m'n bloeddruk en hartslag lager als met die beta-blokker, terwijl dat juist andersom zou moeten zijn...

Maar goed, het gaat nu allemaal wat meer naar wens. Vandaar dat ik ook binnenkort weer wil gaan werken...
Door baroman
WSWijk schrijft:
Nou, het was een beta-blokker. Die zorgt er voor dat je bloeddruk en hartslag lager wordt als normaal. Heb wel even door moeten zeuren in het ziekenhuis, voordat ze het er mee eens waren. Maar goed, met toestemming afbouwen. En ondertussen (dat was een voorwaarde van het ziekenhuis) regelmatig de bloeddruk en hartslag laten controleren bij de huisarts.

Bij de tweede controle (niet bij de assistent, maar bij de huisarts zelf) e.e.a. nog overlegd. Verbazing bij mij over de reactie van de huisarts: oh, die beta-blokker, dat gebeurt zo vaak, da's een bijwerking van die medicijnen, hoor die klacht regelmatig.

En raad eens wat: zonder die beta-blokker is m'n bloeddruk en hartslag lager als met die beta-blokker, terwijl dat juist andersom zou moeten zijn...

Maar goed, het gaat nu allemaal wat meer naar wens. Vandaar dat ik ook binnenkort weer wil gaan werken...

Hoi Theo
Wat is een Beta-blokker??
Erg he dat er niet naar je geluistert wordt in het ziekenhuis, en dat je moet zeuren om iets gedaan te krijgen waardeloos.
Maar je gaat weer de goede kant op geen pijn meer op de borst en toch wel gestopt met roken hè.
Zo ik haal even een bokje uit de koelkast en laat even snel de honden uit en dan vertel ik mijn verhaal even van 5 jaar terug.

Zo Theo 5 jaar geleden ben ik ook in het ziekenhuis beland met een leveronsteking ja hoe kom ik hier aan??
Ik leef gezond ben marathon loper en loop gemiddeld zo`n 90 a 100 km per week drink af en toe zo nu ook weer, maar rook niet wel gedaan maar al zo`n 10 jaar gestopt.
Ik was op het werk moe vooral in de pauze viel ik soms gewoon in slaap en ik zat onder de vlekjes.
En mijn lever was al de afvalstoffen in mijn bloed aan het lozen en dit geeft geen lekker gevoel het is net als of je verzuurd, ik heb een week in het ziekenhuis gelegen echo`s werden er gemaakt maar aan de lever zelf konden ze weinig zien ik heb ook nog nooit over matig alcohol gedronken dus daar kon het niet aan liggen en aan te veel hardlopen ook niet, maar wat dan wel??? Hoe is dit mogelijk dacht ik en nu terug denken wat heb ik gedaan, in aanraking met iemand was het ook niet.
Ik heb gedacht tot ik een ons woog Theo maar ik wist niet hoe ik aan deze leverontsteking kwam.
Totdat er bij ons op de zaak een veiligheids inspecteur kwam ik werk in de roestvaststaal (RVS) ik beits nogal veel (werken met zuur) dit houdt in dat de lassen mooi blank worden en het materiaal beter bestand is tegen het roesten deze man zij tegen mij trek rubberen handschoenen aan tijdens het beiten want hier kun je een leverontsteking van krijgen, zo en het kwartje viel ik zei oo hoezo het zuur trekt in je poriun of dit goed geschreven is week ik niet, maar in iedergeval door je huid en naar de lever.
Zo Theo dit is mijn verhaal, maar alles in weer goed gekomen.

Zo ik ga maar eens slapen ik spreek je voor de kerst welweer.

Ronnie..
Door WSWijk
Een beta-blokker is een medicijn wat een blokkade opwerpt waardoor het hart rustiger wordt (minder snel pompt) en de bloeddruk lager wordt (als ik het zelf helemaal goed heb begrepen).

Bij mij lijkt het dus een averechts effect gehad te hebben. M'n bloeddruk blijkt dus zonder gebruik van de betablokker lager te zijn als met. Ook m'n hartritme ligt zonder lager als met gebruik van de betablokker.

Maar goed... we zijn er dus achter gekomen dat dit de mogelijke oorzaak is en het heeft dus al als resultaat dat m'n conditie ook weer beter wordt opgebouwd.

Maar goed, om het nog even over jou "toenmalige" probleem te hebben... wat een rotzooi kan het toch ongemerkt zijn waar je mee werkt he... kan we wel voorstellen dat je even schrok toen je hoorde dat je problemen met je lever daardoor veroorzaakt werden. Toch fijn dat het je nog even werd verteld door die inspecteur... :blush:

Alleen jammer dat ze je dat niet eerder konden vertellen...

Groetjes

Theo