Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door SpeedyGJ
Bij deze zet ik mijn station te koop.
Door de val is de windmeter kapot gegaan, 1 cupje ligt eraf en de voorste punt van de windrichting.
Ik heb er geen zin meer in...al die tegenslagen gadverdamme!

P.S geld voor nieuwe windmeter heb ik niet..
Als nog einde van alles.
Door SpeedyGJ
Negeer het bovenstaande maar, ik kom er net achter dat die cupje eruit is geschoten door de klap.
Onder de windmeter zit namelijk een rond dopje die ervoor zorgt dat de cupjes blijven zitten. De cupjes zelf kun je er gewoon inschuiven. Net even getest en alles werkt naar behoren, alleen het dopje moet ik er weer even op lijmen en de punt van de windmeter.

Mooi nu op naar huis :)
Door SpeedyGJ
:D dat weet ik :D

Ik ben momenteel bezig om alles online te krijgen maar ook dit zit weer is tegen.
Zo kunnen de programma's geen verbinding maken met VirtualVP, alle drivers geinstalled maar geen effect.
Nog een tegenslag, Weatherlink wil niet uploaden, als ik cumulus opstart gaat alles gewoon goed. Ik weet niet waar het probleem ligt. Dit wordt nog een lange avond :(
Door weerstationhoogeloon
Hoi Gerrit-Jan,

misschien een oplossing, bij mij werkte het wel (tot 2x toe in ander-half jaar) en meteen weer up-and-running:
-VirtualVP de-installeren.
-WeatherLink de-installeren (data-bestanden van je weerstation veiligstellen + instellingen noteren voor later).
-Defragmentatie uitvoeren.
-VirtualVP opnieuw installeren.
-WeatherLink opnieuw installeren en configureren.
-De zaak opstarten.
-en het belangrijkste: ...rustig blijven...

Succces
gr. Remie
Door Wietse
Volgens mij begin ik een Gerrit-Jan uit Holwerd te kennen die het heel zwaar heeft :laugh: & :(.
Het grappige is trouwens dat als ik Google 'Soap Holwerd' dit direct na voren komt :$:laugh:.
Door Mike
Wietse schrijft:
Het grappige is trouwens dat als ik Google 'Soap Holwerd' dit direct na voren komt :$:laugh:.

Tsja, en dat terwijl het topic pas 6 uur oud is, Google is watching HWA :laugh:
Door SpeedyGJ
Bedankt ik zal hier nog wel eens naar kijken, voor nu draait het belangrijkste programma.
Rustig blijven tjah na zo'n rot dag is dat lastig :( en ja ik heb het zwaar en dat mogen jullie best weten.
Zo'n 1 jaar en 2 maanden heb ik het vol gehouden, deze vele problemen die er waren en dan toch gewoon door gaan zonder op te geven. Oke die periode had ik maar ik heb me eroverheen gezet en ben gewoon door gegaan.
Ik ik al die tijden van huis naar de pier inc het oplossen van problemen bij elkaar zou optellen dan zou dat wel een paar dagen lang zijn geweest.
He heeft ook veel invloed gehad op mijn gezin, soms was het gewoon een paar dagen achter elkaar dat ik erheen moest en dan kun je wel begrijpen dat op het laatst gewoon niet leuk meer is.

Het hele jaar door heeft aan de andere kant leuke gegevens opgeleverd die ik hier in Holwerd zeker niet meer zal halen. De max wind van 98km/h en de max gemiddelde van maar liefst 81km/h, tja er zal toch minimaal een 11 a 12 moeten staan uit O/ZO/Z/ZW/W, NW/N/NO zijn de beruchte bomen waar ik weer last van ga krijgen helaas :( maar goed we kunnen ook niet alles hebben.

Wat uniek was is het nu niet meer, het is nu gewoon hopen dat er een oplossing komt om als nog op de pier te kunnen gaan meten.
Door tjabine
Speedy ik zelf ben nog nooit op de pier daar geweest.
Maar zijn er daar op de pier niet meer bedrijven of zo iets waar je station zou kunnen staan?
Het zou toch zonde zijn als je daar niet meer terug zou kunnen met je station.
Het blijft natuurlijk uniek daar op de pier, iets waar ik en misschien ook andere alleen maar van kunnen dromen.
Suc 6 met de verdere toekomst plannen met het station en duimen maar dat je terug kunt met het station.

Gr Ron.