Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door rjdrent
Inderdaad, ik (Roelf-Jan Drent) ben van www.meteo-lemmer.nl. Daarop staan de weergegevens van mij (Lemmer-Lemstervaart) en van mijn ouders (Lemmer-West). Mijn collega Theo heeft een weerstation aan de andere kant van de wijk Lemstervaart en heeft de website www.weerstation-lemmer.nl. Theo gebruikt op HWA de naam Lemmer (Lemstervaart) en ik gebruik op HWA de naam Lemmer. Is het nog te volgen?
De weergegevens van Lemmer (dus NIET Lemstervaart) ontbreken tot nader orde.

Ik heb inmiddels contact gehad met Ekopower. Ze hebben mij een link doorgestuurd van een topic op wxforum. Helaas heeft het probleem in dat topic niets te maken met mijn probleem en dus ook geen oplossing. Ik zal morgen wederom met Ekopower bellen. Er MOET toch een manier zijn waarmee Weatherlink vlekkeloos met Windows 7 overweg kan.
Door rjdrent
Oebele schrijft:
Heb je Windows 7 mischien op een wat (ver)ouder(d)e PC gezet?
Firewall iets te strak?

Er is ook een reële kans dat het met Virtual VP wel lukt om verbinding met de console
te maken en te houden.

http://www.softwx.com/weather/virtualvp.html

Het is een nieuwe pc (Acer). De firewall heb ik zelfs uit gehad om te kijken of dat verschil maakte, maar had totaal geen effect.

Eigenlijk wil ik wel met Weatherlink blijven werken. Al mijn data van de afgelopen 15 jaar staat er in. Zou zonde zijn dat dat niet meer aangevuld wordt. Daarom probeer ik eerst een oplossing te vinden voor Weatherlink. Mijn laatste redmiddel is een andere weersoftware.
teesee64 schrijft:
Even tussendoor een mededeling omdat ik via mijn website vragen krijg over het Weerstation Lemmer.

Het gaat hier dus om Meteo-Lemmer NIET om Weerstation-Lemmer

Dit om verwarring te voorkomen ;)

Ik hoop dat je snel een oplossing kunt vinden voor de storing!

m.v.g
Theo

Ik weet niet wat er bij jou dan aan de hand is maar het is in heel Nederland boven de 25 graden en jij geeft net aan 13 graden door :S volgens mij klopt dat niet helemaal ;)