Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door jeroenzwart
Snarf2000 schrijft:
Jeroen,
Ik heb het nog nooit geprobeert, maar wat zou er gebeuren als je Windows Xp gaat virtualiseren.

Daarvoor zijn diverse Virtual Machines voor. (VM)
bv:
- VMlite --> http://www.vmlite.com/
of
- Windows Virtal PC -->http://www.microsoft.com/windows/virtual-pc

Dan draait je weerstation in een XP omgeving.
Ik weet alleen niet of je de poorten (USB of Serieel) goed kan aansturen.

Je bent dan onafhankelijk betreffende services die onder Windows 7 draaien.
Het is een tip mijner zijds, maar of het lukt,...???

Misschien is er iemand die daar ervaring mee heeft, en anders ben je de eerste.
Het is het proberen waard.

Succes en hou ons op de hoogte.

Frans
Meteo Noord West

Bedankt voor de tip, Frans! Ga ik uitproberen.
Door Snarf2000
Leuk dat je dit gaat proberen Jeroen.
Ik ben reuze benieuwd.

Virtualisatie werk ik beroepshalve [size=2](als Systeembeheerder)[/size] dagelijks mee, maar daar hoef ik geen weerstation te draaien en ook geen COM poorten aan te sturen.
Ik denk dat ook dat het moeilijkste wordt.

Laat je niet direct uit het veld slaan, en nog een tip:
Documenteer wat je doet als de normale manier niet in 1 x werkt.
Je doet je zelf (en mogelijk ook een ander) veel plezier mee.

Frans
Meteo Noord west
Door jeroenzwart
Snarf2000 schrijft:
Leuk dat je dit gaat proberen Jeroen.
Ik ben reuze benieuwd.

Virtualisatie werk ik beroepshalve [size=2](als Systeembeheerder)[/size] dagelijks mee, maar daar hoef ik geen weerstation te draaien en ook geen COM poorten aan te sturen.
Ik denk dat ook dat het moeilijkste wordt.

Laat je niet direct uit het veld slaan, en nog een tip:
Documenteer wat je doet als de normale manier niet in 1 x werkt.
Je doet je zelf (en mogelijk ook een ander) veel plezier mee.

Frans
Meteo Noord west

Bedankt voor het meedenken, Frans. Ik denk echter dat ik eerst even de tip van Geert ga bekijken (Geert bedankt!): als het idd aan de driver ligt, is het uiteraard logisch om dat eerst aan te pakken. Mocht het toch geen driverprobleem zijn, dan ga ik alsnog de virtualisatie uitproberen. Het zal echter pas in het weekend worden om hier tijd voor te vinden. Ik houd jullie op de hoogte van mijn bevindingen...

Jeroen
Snarf2000 schrijft:
Ik heb het nog nooit geprobeert, maar wat zou er gebeuren als je Windows Xp gaat virtualiseren.

Misschien is er iemand die daar ervaring mee heeft, en anders ben je de eerste.
Het is het proberen waard.
Ik heb weatherlink ook draaien op een virtuele XP machine. Deze heb ik via Virtualbox van microsoft aangemaakt op een Linux Ubuntu server, die ik ook als ontwikkelserver gebruik. Ik heb mijn ervaringen destijds ook gedeeld op dit forum via dit topic: http://www.hetweeractueel.nl/forum/soft ... s-omgeving

De mapping van de seriële poort naar de virtuele machine, kreeg ik niet goed voor elkaar. Soms werkte het wel, soms niet. Uiteindelijk heb ik een IP-datalogger aangeschaft. Deze werkt stabiel en zonder problemen op de virtuele machine.

Gr,
Luc