- 29 nov 2011, 21:47
Luc schrijft:
Luc,
mooi dat je nu ook een filter op de gemiddelden hebt gezet. Ik voelde me toch enigszins schuldig:blush: voor het verstoren van de gemiddelden bij de omringende stations.
Groet, Jeroen
Luc schrijft:Het automatisch filter wordt inderdaad alleen toegepast bij de extremen. Bij het berekenen van de gemiddelde temperatuur is zo'n filter inderdaad niet ingebouwd. Stations met een (tijdelijke) uitsluiting worden daar wel gefilterd, maar uitschieters door een storing zoals deze nog niet. Ik ga onderzoeken hoe ik dat filter hier ook kan toepassen, want dat moet hier natuurlijk ook komen.Update: Ik heb vandaag het automatisch filter dat bij de extremen gebruikt wordt, ook toegepast bij de berekening van de gemiddelde temperatuur. Als het goed is, wordt de gemiddelde temperatuur in de temperatuurgrafiek dus niet meer verstoord, door een storing bij een individueel weerstation.
Gr,
Luc
Gr,
Luc
Luc,
mooi dat je nu ook een filter op de gemiddelden hebt gezet. Ik voelde me toch enigszins schuldig:blush: voor het verstoren van de gemiddelden bij de omringende stations.
Groet, Jeroen