Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door jeroenzwart
Luc schrijft:
Luc schrijft:
Het automatisch filter wordt inderdaad alleen toegepast bij de extremen. Bij het berekenen van de gemiddelde temperatuur is zo'n filter inderdaad niet ingebouwd. Stations met een (tijdelijke) uitsluiting worden daar wel gefilterd, maar uitschieters door een storing zoals deze nog niet. Ik ga onderzoeken hoe ik dat filter hier ook kan toepassen, want dat moet hier natuurlijk ook komen.

Gr,
Luc
Update: Ik heb vandaag het automatisch filter dat bij de extremen gebruikt wordt, ook toegepast bij de berekening van de gemiddelde temperatuur. Als het goed is, wordt de gemiddelde temperatuur in de temperatuurgrafiek dus niet meer verstoord, door een storing bij een individueel weerstation.

Gr,
Luc

Luc,
mooi dat je nu ook een filter op de gemiddelden hebt gezet. Ik voelde me toch enigszins schuldig:blush: voor het verstoren van de gemiddelden bij de omringende stations.

Groet, Jeroen
Door Snarf2000
Voel je vooral niet schuldig Jeroen.

Door jou extreme temperaturen, en de oplettendheid van Jan, is HWA weer een stukje beter geworden.

We zouden je bijna feliciteren.

Frans
Door jango
jeroenzwart schrijft:
Luc schrijft:
Luc schrijft:
Het automatisch filter wordt inderdaad alleen toegepast bij de extremen. Bij het berekenen van de gemiddelde temperatuur is zo'n filter inderdaad niet ingebouwd. Stations met een (tijdelijke) uitsluiting worden daar wel gefilterd, maar uitschieters door een storing zoals deze nog niet. Ik ga onderzoeken hoe ik dat filter hier ook kan toepassen, want dat moet hier natuurlijk ook komen.

Gr,
Luc
Update: Ik heb vandaag het automatisch filter dat bij de extremen gebruikt wordt, ook toegepast bij de berekening van de gemiddelde temperatuur. Als het goed is, wordt de gemiddelde temperatuur in de temperatuurgrafiek dus niet meer verstoord, door een storing bij een individueel weerstation.

Gr,
Luc

Luc,
mooi dat je nu ook een filter op de gemiddelden hebt gezet. Ik voelde me toch enigszins schuldig:blush: voor het verstoren van de gemiddelden bij de omringende stations.

Groet, Jeroen

Jeroen.

Lees wel even het hele bericht wat Luc schreef
en dus de verwijzing naar http://www.hetweeractueel.nl/forum/algemeen/22433-worden-extremen-op-hwa-uitgefilterd#22503

Helemaal boven staat hoe oud dit is; 1 jaar en 2 mnd.

Dus zolang word deze methode al gebruikt.
En het is ook niet de bedoeling om jou in een kwaad daglicht te zetten.

Het gaat er om dat op een zo juiste en correct mogelijke manier data op HWA te tonen.
Maar dat schijnt toch nog ooit fout te gaan.

En dat is volgens mij ook jou redenering.
Alleen was het bij toeval data van jou station die er doorheen glipte.

grt Jan
Door jeroenzwart
Jango schrijft:
Jeroen.

Lees wel even het hele bericht wat Luc schreef
en dus de verwijzing naar http://www.hetweeractueel.nl/forum/algemeen/22433-worden-extremen-op-hwa-uitgefilterd#22503

Helemaal boven staat hoe oud dit is; 1 jaar en 2 mnd.

Dus zolang word deze methode al gebruikt.
En het is ook niet de bedoeling om jou in een kwaad daglicht te zetten.

Het gaat er om dat op een zo juiste en correct mogelijke manier data op HWA te tonen.
Maar dat schijnt toch nog ooit fout te gaan.

En dat is volgens mij ook jou redenering.
Alleen was het bij toeval data van jou station die er doorheen glipte.

grt Jan

Jan,

Ik begrijp je bericht niet helemaal:huh: Volgens mij is de filtering voor de gemiddelde temperatuur toch echt nieuw, zoals Luc zelf aangeeft. En dat mijn data er bij de extremen er door glipten vind ik vervelend, maar voel ik mij niet schuldig om. Daar was, zoals je zelf aangeeft, al een filter op aanwezig wat blijkbaar niet goed heeft gewerkt. Maar goed, uiteindelijk willen we allemaal hetzelfde: data op de site die zo min mogelijk onrealistische waarden bevat. Hiermee hebben we weer een stap in goede richting gezet:)

Groet, Jeroen