Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door SpeedyGJ
Inderdaad die meldingen komen wel eens. Probleem is nu dat ook vanmorgen weer een uitval is geweest rond dezelfde tijd voor een xx aantal uur tot de zon weer opkomt.

Dat zal ook vannacht weer gaan gebeuren dus ja kan er momenteel weinig aan doen.
Morgen ga ik erheen en ga ik de unit 24h van stroom halen, dus batterij eruit en in de kast leggen. Gelukkig heb ik nog een VP2 unit liggen die ik dan kan gebruiken, helaas geen windmeter bij die moet ik er nog bij halen maar dat is momenteel even niet aan de orde helaas.

Na de 24h ga ik de VUE unit weer tevoorschijn halen en de kanaal op 2 zetten om te kijken of dit heeft gewerkt, zo niet dan wordt het weer een mailtje sturen.

Wel flink balen dat het me nu ALWEER moet overkomen. Laat ik alles met rust is het nog niet goed...frustratie begint alweer op te komen.
Door ws vreewijk
Tja je geeft nu net iets meer info.
Uitval als het donker is enz ....

Mijn conclusie supercap rip.

Is nou eenmaal een davis kwaal,ik dacht eerst dat je alleen de melding had maar nu ik lees ook uitval is het duidelijk.

Gewoon pech ik was al twee keer het haasje.

Gr Chris
Door SpeedyGJ
Ik heb vandaag het station offline gehaald, de VP2 neemt het even over zonder windmetingen.
Het vue station ligt nu in een donkere afgesloten kast om al het stroom eruit te gooien. Morgen avond ga ik de batterij er weer indoen en kijken wat het dan doet.

Supercap lijkt me niet echt waarschijnlijk als je kijkt hoe de contactpunten zijn aangetast waar de batterij tussen komt. Ook een beetje raar want dan had de batterij de uitval moeten overnemen wat in dit geval niet is gebeurd.
Ik houd jullie verder op de hoogte van deze ontwikkeling en hopelijk zijn de windmetingen snel weer online.
Door ws vreewijk
Nee Gertjan.

Als de supercap de geest geeft dan word meestal de batterij snel leeg getrokken.
Ik heb dat zelf meegemaakt een nieuwe batterij is heeel snel leeg.
Ik heb het twee keer gehad en een vd keren hielp zelfs het plaatsen van een nieuwe batterij niet meer totaal uitval van de iss.

Een simplele controle geeft je zekerheid.

Lekkage aan een vd pootjes zegt genoeg OF de vorming van kristalletjes aan de pootjes waar ze de condensator uitkomen.

Donker leggen enz is denk ik vergeefse moeite.

Succes in elk geval.

Gr Chris
Door SpeedyGJ
Maandag gaat het station retour en wordt die daar gerepareerd of vervangen indien reparatie niet slaagt.
Hopelijk krijg ik dan meer te weten over dit probleem wat me nog steeds niet duidelijk is.

Goed voor nu moeten we het maar zo even doen lijkt me :)
Door ws vreewijk
Sorry dat ik het zeg Gertjan maar een beetje karig vind ik het wel.

Op zijn minste had je even kunnen vertellen wat het nou was toch?:blush:
Door hanszzz
Op zijn minste had je even kunnen vertellen wat het nou was toch?

Ja er zijn vast meer met een vue of willen aanschaffen maar mischien met jouw ondervinding door sparen voor een pro!

grt Hans
Door nolversteeg
Is gewoon broodje AAP.

Maak er maar iets van Gerrit Jan.

maar wel heel speciaal dat het bij jou weer werkt.

Groetjes Nol.
Door SpeedyGJ
Vervelend allemaal he?
Reden onbekend dat het weer werkte...ja werkte want maandag gaat dat ding ter reparatie nadat de volgende ochtend het probleem weer aan bod kwam na een nogal erg vochtige nacht.
A fijn, geen broodje aap, niks speciaal was het maar zo..

En mocht er meer mensen zijn met de VUE dan ben ik erg benieuwd naar hun ondervinding hierin want ik wordt gek met al die rot problemen waar ik niet goed meer van wordt.

Door sparen voor een VP2? Ik heb hier thuis al 1 staan met FAN en UV/Solar...kost hoop duiten en een 2de bij aanschaffen is momenteel niet aan de orde en waarom zou ik? Deze VUE unit is nog geen 2 jaar oud en dan dit probleem hebben is gewoon klote. Geen lekkende batterij maar toch dikke aanslag...kan niks anders van maken dan vocht problemen. Dat er dan geen pakkingen om dat klepje zit verbaast me nu wel een beetje, of zijn deze station niet bedoeld voor open velden..lijkt me stug toch?

Anyway...maandag maar opsturen en dan maar kijken wat er weg gaat komen.