Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door SpeedyGJ
Ik wacht nog op PB over de richtantenne.
Het ISS staat zowaar op de grond laat maar zeggen, als ik dan het ISS ook op de grond zet zou die elkaar moeten pakken, zou je zeggen.... niet dus want dan is het bereik weg. Hoe hoger ik nu kom hoe beter het wordt, en indd ik zou het in de regen moeten testen, helaas zal dat morgen dan morgen worden, ik moet vanmiddag ook alweer weg, ik hoop toch straks nog weg te kunnen gaan, anders heeft het allemaal geen nut meer, gezien de krachtige wind voor morgen wordt het allemaal erg lastig om de boel naar beneden te halen.
Door SpeedyGJ
Bedankt.

En ja ik heb veel geduld maar het houd toch eens een keer op.
Ik ben er vandaag niet aan toe gekomen. Morgen vroeg ga ik er even heen om te testen enzo, dan moeten we maar weer even zien. Morgen krijgen we regen dus dat zou misschien mooi uitkomen :)
Door SpeedyGJ
Het begint allemaal steeds dichterbij te komen.
Het bereik is gister zowaar de hele dag gaan schommelen, vannacht zelfs even weer een uitval van een uurtje!
Nu net even 100% maar zie em alweer dalen.
Voor dat ik de boel echt ga ophalen heb ik nog 1 vraagje:

De console status van de batterijen is 4.11 volt.
Die van het ISS is OK maar dat verwacht ik ook niet anders, het is nog niet lang geleden dat er een nieuwe batterij in zit.

Kan het hiermee te maken hebben? Dat b.v de console niet genoeg spanning heeft om de gegevens op te pikken?
Door WSWijk
Ik heb bij mij de console op de voeding zitten en dan heeft hij een spanning van 4.7 volt. (althans, dat geeft hij aan, VP Console Batterij Status 4.7)

Je kan dat eens bekijken... Je kan hem op de voeding zetten.
Door SpeedyGJ
Probleem is dat de voeding het niet meer doet, op een 1 of andere manier wil die niet meer stroom geven aan de console. Of het nu aan de voeding ligt of aan de console dat is mij niet helemaal duidelijk, maar dat doet er momenteel ook niet toe.
Het gaat mij er nu om of die wisselende bereik te maken heeft met de verbinding.

Ik kan nu wel nieuwe batterijen erin gooien maar dan heb je weer 100% bereik om vervolgens morgen weer dag te zeggen. Het blijft gewoon lastig.
Volgens mij moet ik vandaag gewoon de knoop gaan door hakken..