Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door SpeedyGJ
Zucht..
Nogmaals:
Gisteren is er 300.000 hits op de console geweest, vergeet niet dat FOK! en Weerwoord hier ook bij in zitten exc mijn website er dan nog bij. Gezien ik buiten om gemiddeld 300 bezoekers per dag krijg met vette uitschieters tijdens zwaar weer ben je er natuurlijk ook zomaar.
Ik ben momenteel bezig om de boel naar HWA te uploaden, zo meteen effe luc de tijdelijke link door geven :)
Door weerzoetermeer
Hoi SpeedyGJ,

Hoe groot is dat consol plaatje dan? Wellicht kan je daar iets in aanpassen of in ieder geval iets van een beperking voor het aantal keer verversen bijvoorbeeld maximaal 5 minuten. Veel bezoekers laten een pagina de hele dag op de achtergrond meelopen maar kijken maar een paar keer.

Gr.
Thierry
Door SpeedyGJ
Ik weet niet hoe groot dat plaatje is, ik kan het niet nagaan.
Ik kan wel de auto update uitschakelen zodat je alleen via F5 nieuwe gegevens kan krijgen. Dat wil je niet de hele dag doen lijkt mij :D

Heb trouwens Luc nieuwe link door gegeven, hopelijk kom ik er snel weer bij te staan :D
Door Master
Ja in dat gevel zal ajax een betere optie zijn, dan plaats je de text erover en niet compleet met plaatje.

Hier zal dan wel een nieuw script voor moeten komen.
Mijn console gebruikt ajax, en gebruikt echt weinig bandbreedte.
Door weerzoetermeer
SpeedyGJ schrijft:
Ik kan wel de auto update uitschakelen zodat je alleen via F5 nieuwe gegevens kan krijgen. Dat wil je niet de hele dag doen lijkt mij :D

Heb trouwens Luc nieuwe link door gegeven, hopelijk kom ik er snel weer bij te staan :D

Nee dat lijkt mij ook niet de bedoeling maar wellicht kan je iets inbouwen in het script waar je in kan stellen dat er bijvoorbeeld 450 keer geupdate wordt en daarna de update stil komt te staan en de bezoeker op F5 moeten drukken. 450 keer een update om de twee seconden geeft een tijd van 15 minuten dat het automatische gaat.

Dat je niet weet hoe groot het plaatje is kan natuurlijk gebeuren maar dat is wel iets wat je eerst moet nakijken alvorens zoiets op je site te plaatsen. Je ziet de gevolgen nu... ;)

Hopelijk kan Luc de boel snel aanpassen voor je!

Succes!

Gr.
Thierry
Door SpeedyGJ
Master schrijft:
Ja in dat gevel zal ajax een betere optie zijn, dan plaats je de text erover en niet compleet met plaatje.

Hier zal dan wel een nieuw script voor moeten komen.
Mijn console gebruikt ajax, en gebruikt echt weinig bandbreedte.

Dan moet de hele code aangepast worden denk ik.
De console van jou is leuk maar mijn voorkeur ging meer naar deze optie.
Flash kan ook een hoop wonderen doen :)

weerzoetermeer schrijft:
SpeedyGJ schrijft:

Nee dat lijkt mij ook niet de bedoeling maar wellicht kan je iets inbouwen in het script waar je in kan stellen dat er bijvoorbeeld 450 keer geupdate wordt en daarna de update stil komt te staan en de bezoeker op F5 moeten drukken. 450 keer een update om de twee seconden geeft een tijd van 15 minuten dat het automatische gaat.

Dat je niet weet hoe groot het plaatje is kan natuurlijk gebeuren maar dat is wel iets wat je eerst moet nakijken alvorens zoiets op je site te plaatsen. Je ziet de gevolgen nu... ;)

Hopelijk kan Luc de boel snel aanpassen voor je!

Succes!

Gr.
Thierry

Maar dat schiet natuurlijk ook niet op he, dat komt een beetje op het zelfde neer.
Doe auto update gaat gewoon uit klaar :)
Klopt maar ik had geen grote problemen verwacht, daarom had ik em ook op mijn website geplaatst :)

Me to ;)
Door weerzoetermeer
Maar dat schiet natuurlijk ook niet op he, dat komt een beetje op het zelfde neer.
Doe auto update gaat gewoon uit klaar

Nee dat komt niet op het zelfde neer hoor. Als je nu de auto update uitzet moet iemand om de twee seconden op F5 drukken om optimaal gebruik te kunnen maken van het plaatje en de data. Maar dat gaat niemand doen natuurlijk. Je kan de bezoekers van je website ook aanbieden om het plaatje te laten zien maar dan met een maximale update tijd van 10 of 15 minuten waarna de update per 2 seconden uit gaat. Daar voorkom je mee dat bezoekers die je pagina lange tijd open hebben staan maar niet de hele tijd aan het kijken zijn, je data voor je neus opsnoepen.

Ik heb zelf ook zo iets in mijn actuele plaatje zitten. Het scheelde zo'n 40% aan data verkeer per maand.

Overigens heb ik gelukkig een hosting die mij eerst even een mailtje of belletje geeft als de data limiet overschreden wordt. Mocht dat gebeuren dan plaats ik meestal een extra banner van hun op mijn website en krijg ik meer ruimte met betrekking tot het dataverkeer.

Gr.
Thierry
Door SpeedyGJ
Dan zou ik het bij 5min max houden. Want je gaat toch niet 5min lang naar de console kijken? Tenminste dat lijkt mij niet.

Bij mij is het zo snel gegaan dat die 95% gister in 1 keer vol werd gepropt, daarom heb ik geen mail gekregen. Bellen doen ze al helemaal niet, laat staan mij effe snel online zetten.
Door tjabine
Ik zou als ik jou was gewoon de console verwijderen.
Ze kunnen toch ook cumulus live kijken.

Gr Ron.
Door SpeedyGJ
Ik ga over naar een andere host. Daar kan ik 10gb afnemen en 200gb dataverkeer. Uiteraard zal ik de auto upload dan verlengen met 10 seconden en limiet van 100. Mochten ze realtime willen zien dan kunnen ze indd gewoon de cumulus live of weather display live bekijken :)
Maandag ga ik alles omzetten.

Ik kan verder geen naam noemen gezien ik dit gratis kan krijgen.