Mike schrijft:
Ja je zou nu idd gaan denken aan een contactje wat sluiting maakt, omdat je hebt over draaien en dan doet hij het ineens weer wel.
De afstand is een ruim begrip.
Mocht bv het dak ergens mee geisoleerd zijn dan kan dat het signaal (geen idee hoeveel dat is, maar denk misschien maar 1 milliwatt) zomaal afkaatsen/verzwakken.
Nouja, je hebt het geprobeert, meer kan je niet doen.
Suc6 met de verhuizing.
Groeten, Mike.
Mah dat sluit ik uit, ik heb het meer over de console die ik dan anders zet niet de antenne, anders was het probleem snel gevonden.
Ik weet niet of de daken geisoleerd zijn, maar gezien de situatie daar, pier=wind zou het dit wel aan de orde zijn.
En als je misschien al een beetje de gegevens hebt gezien meet ik vrij hoog, verhuizing is voor nu nog niet aan de orde geweest.
Er is een 1 en ander wat metingen verricht waar het beste de signaal door komt, ik wil dit nog even aan zien, momenteel is het wel weer goed maar ik ga voor nu nog niet te hard roepen.
Ik heb er wel bij gezegd: 1X uitval en ik ben ter plaatse om alles naar huis te verplaatsen. Dit zal dan ook zonder enige aankondiging gebeuren mits het overdag is, uiteraard meld ik het daarna wel.
nolversteeg schrijft:Hallo Gerrit Jan,
Ik heb het verhaal een beetje gevogd en bij mij thuis ook eens gekeken naar de transmisions, hier zie ik dat bijna de gehele tijd de transmissions 100 % zijn en af en toe een val naar 80%. En vanmorgen ineens 13%, maar voor 1 meetcyclus , zou het soms kunnen zijn dat de ontvanger teveel tijd nodig heeft voor dataverwerking en uploads, zodat de transmissions niet geheel afgewerkt kunnen worden, ik zag bv dat bij mij de samples van de wind maar 3 stuks waren terwijl anders rond de 22 ligt. en altijd met een upload van 1 minuut. Je zou denken dat er geen buffer in de zender zit die de data opslaat en verzend ,bij mij staan de zender en de ontvanger hemelsbreed 6 meter uit elkaar met een plaffond en een dak ertussen dus signaal genoeg ,het heeft volgens mij ook niets van doen met batterijen want dit verschijnel heeft hij al sinds de aanschaf +/-2 jaar. op jouw site zag ik de transmission voor 12 uur , zie jij enige gelijkenis met andere dagen op dezelfde tijd. Staan er in de buurt soms palen of zenders die de boel kunnen verzieken, Je zou b.v. als je dit ziet of weet de RCD eens kunnen polsen of die iets kunnen meten. als ik zelf een uitslag heb van de dipjes in de transmissions "let wel het is volgens mij geen signaalsterkte maar geslaagde transmissions"
Groeten Nol
Ik weet niet of dit iets uit kan maken..
Ik upload om de 5min dus ruimte zat om alles weer binnen te halen.
Er staan een hele hoop antennes, maar ik sluit dit vrij wel uit gezien de uitvallen of instabiele signaal op een wilkeurig moment van de dag wordt uitgekozen, zelfs in de nacht als er geen mens meer op de pier is.
Het gebouw speelt gewoon een hele grote rol, dit probleem is makkelijk te verhelpen maar als de baas hier dan niks van wilt weten dan houd het gewoon op voor mij.
Dat het op een 1 of andere manier met het software te maken kan hebben zou mogelijk kunnen liggen aan de data ophalen die het elke 1min moet doen, het zou indd wel zo zijn dat je dan even een dip krijgt.
Ik ben wel eens benieuwd naar hoe het bij de rest is van de mensen die een VP2 hebben, slaat die van jullie wel eens uit? Zo ja wat zou de eventuele reden zijn?