Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door Luc
SpeedyGJ schrijft:
Heb trouwens Luc nieuwe link door gegeven, hopelijk kom ik er snel weer bij te staan :D
De data wordt nu van de nieuwe link gehaald. De dat is echter wel 1,5 uur oud. Staat de upload uit?

Gr,
Luc
Door SpeedyGJ
Ik zal er even naar kijken, inmiddels werkt mijn website weer!! Niet verwacht gezien het weekend is.
Ik heb het wel even in onderhoud modus staan om aantal dingen uit te schakelen.
Door SpeedyGJ
Hmm kan niet inloggen, ook de overige data werkt niet, dit duit op een internet probleem. Ik zal wel even naar de pier om dit te onderzoeken. Het is niet de eerste keer dat dit gebeurd.
Door SpeedyGJ
Bij de eerst volgende uitval of wat dan ook zal ik me zelf filmen en reageren OK? :D

Anyway ik heb vandaag weerstationholwerdpier.nl aangevraagd. Moet alleen nog bevestiging krijgen.
De oude domein en host laat ik voor de komende maanden nog even lopen zodat iedereen op de hoogte is en de link kan aanpassen :)
Door Luc
SpeedyGJ schrijft:
Bij de eerst volgende uitval of wat dan ook zal ik me zelf filmen en reageren OK? :D

Anyway ik heb vandaag weerstationholwerdpier.nl aangevraagd. Moet alleen nog bevestiging krijgen.
De oude domein en host laat ik voor de komende maanden nog even lopen zodat iedereen op de hoogte is en de link kan aanpassen :)
Even een tip vanuit mijn beroep als internet marketeer bekeken:

zorg voor een 301 redirect van de oude pagina's op de domeinnaam naar dezelfde pagina's op de nieuwe domeinnaam. Je hoeft de bezoekers dan niet te instrueren en ook de zoekmachines (bv Google) zorgen dat hun indexen worden aangepast naar de nieuwe locaties.

Een 301 voor het hele domein kun je instellen op het oude domein via een .htacces bestand. ff Googlen en je vindt de juiste syntax...

Gr,
Luc
Door Overijse
SpeedyGJ schrijft:

Hey speedy,

Is het niet makkelijker om dan in je oude domein en host een .htaccess bestand aan te maken met volgende regels erin, dan wordt je oude domen automatisch geredirect naar je nieuwe domeinnaam.

Code: Selecteer alles
Options +FollowSymLinks
RewriteEngine on
RewriteRule (.*) http://www.weerstationholwerdpier.nl/$1 [R=301,L]

Elke aanvraag van www.weerstation-holwerd.nl zal automatisch uitkomen op www.weerstationholwerdpier.nl

Op die manier hebben je bezoekers er zelfs geen last van.

Grtz
Kris

Oeps Luc was een fractie sneller, lol
Door Luc
Overijse schrijft:
SpeedyGJ schrijft:

Hey speedy,

Is het niet makkelijker om dan in je oude domein en host een .htaccess bestand aan te maken met volgende regels erin, dan wordt je oude domen automatisch geredirect naar je nieuwe domeinnaam.

Code: Selecteer alles
Options +FollowSymLinks
RewriteEngine on
RewriteRule (.*) http://www.weerstationholwerdpier.nl/$1 [R=301,L]

Elke aanvraag van www.weerstation-holwerd.nl zal automatisch uitkomen op www.weerstationholwerdpier.nl

Op die manier hebben je bezoekers er zelfs geen last van.

Grtz
Kris

Oeps Luc was een fractie sneller, lol
Haha, dezelfde gedachten, alleen heb jij alles voorgekauwd ;)

Gr,
Luc
Door SpeedyGJ
Dat lijkt me een mooi plan, maar dan moeten de bezoekers wel weten dat ze hun link moeten aanpassen, want als alles verlopen is komen ze nergens meer op uit, hoewel het dan wel duidelijk moet zijn lijkt me :)

Ik zal dit nu even regelen met het tijdelijke adres ;)