Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door baroman
Heren

Sorry dat ik mij ermee bemoei :laugh:
Maar rechts bij je uitbouw kan ook een optie zijn om de temperatuur te meten, hier hebben je kids ook geen last van zo te zien op je foto.

Ronnie..
Door AenG
baroman schrijft:
Heren

Maar rechts bij je uitbouw kan ook een optie zijn om de temperatuur te meten, hier hebben je kids ook geen last van zo te zien op je foto.

Ronnie..

Stralingswarmte van het platte dak. Langs de schutting zou ook kunnen maar de buren deden al moeilijk over Theo zijn mast, daarom heb ik op de tekening de rechterkant gemeden.
Door baroman
AenG schrijft:
baroman schrijft:
Heren

Ronnie..

Stralingswarmte van het platte dak en de buren deden al moeilijk over Theo zijn mast. Daarom heb ik op de tekening de rechterkant gemeden.

Hoi Geert

Niet op het dak maar aan de muur vast met een beugel.
Door AenG
baroman schrijft:
AenG schrijft:
baroman schrijft:
Heren

Ronnie..

Stralingswarmte van het platte dak en de buren deden al moeilijk over Theo zijn mast. Daarom heb ik op de tekening de rechterkant gemeden.

Hoi Geert

Niet op het dak maar aan de muur vast met een beugel.

Maar dan heb je wel last van het warme dak. Want zo hoog plaats je het ook niet. Je moet er tenslotte wel bij kunnen.
Door teesee64
baroman schrijft:
Heren

:laugh: geen probleem ik ben blij met de hulp die ik krijg!

baroman schrijft:

Ronnie..

Dus eigenlijk op de plek waar nu de oude sensor hangt?

Dat zou wat mij betreft de beste oplossing zijn omdat ik dan geen kabels hoef te verlengen. Wanneer ik de sensor bij de heg ga plaatsen dan zit ik toch al snel op een meter of 25 extra kabel tussen de ISS en de sensor.

Groet,
Theo
Door baroman
Deze meet op 1.5 mtr een beugeltje, halve mtr van de muur af en klaar is kees.
Ik heb de sensorhut op 2 mtr staan omdat ik er anders niet mee weg kan maar als ik vergelijk met Enschede geeft deze prakie`s hetzelfde aan.

Ronnie..:laugh:
Bijlagen
temp02.jpg
temp02.jpg (71.72 KiB) 3420 keer bekeken
Door AenG
teesee64 schrijft:
Dat is dan idd de bedoeling. De regenmeter met ISS blijft dan op de plek waar hij nu hangt.

Maar als je de temperatuurmeter aan de linkerkant zou monteren waarom dan niet de hele ISS. Waarom zou je de regenmeter+ISS aan de bijkeuken laten zitten?
Door AenG
baroman schrijft:
Deze meet op 1.5 mtr een beugeltje, halve mtr van de muur af en klaar is kees.
Ik heb de sensorhut op 2 mtr staan omdat ik er anders niet mee weg kan maar als ik vergelijk met Enschede geeft deze prakie`s hetzelfde aan.

Ronnie..:laugh:

Ik denk dat jij door de kunststofgolfplaten minder last hebt van stralingswarmte dan Theo met zijn platte bitumen dak.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11