Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door teesee64
eigenlijk om foute neerslag meldingen te voorkomen. Een stootje tegen de regenmeter is voldoende om het wip om te laten klappen. Aangezien ik 2 jonge kinderen heb die graag wat ravotten in de tuin ;-)
Door AenG
teesee64 schrijft:
eigenlijk om foute neerslag meldingen te voorkomen. Een stootje tegen de regenmeter is voldoende om het wip om te laten klappen. Aangezien ik 2 jonge kinderen heb die graag wat ravotten in de tuin ;-)

Tja....die kids. Dat maakt het wel lastig.

Ik zou het wel zonde vinden om nu de temperatuurmeter van je nieuwe Vantage te halen en die vervolgens weer aan een paal te monteren. Dat is wel een gedoe hoor met die kabel.

Ik zou dat plekje langs de haag kiezen en dan de paal stevig in de beton zetten zodat de regenmeter er geen last van heeft.
Door teesee64
baroman schrijft:
Je hoeft de sensothut niet op het dak te zetten, maar met een beugeltje een 50 cm de tuin in.
Ik wil anders wel een beugeltje maken, ik zit toch in de RVS.;)

Ronnie..

Denk je dat het gaat werken op die manier?

Ik heb hier namelijk nog een sat-schotel beugel liggen. Het was al de bedoeling om de regenmeter met ISS daaraan te monteren.
Is ongeveer dezelfde als deze:

[img]http://www.msat.nl/contents/media/mb.jpg[/img]
Door baroman
teesee64 schrijft:
baroman schrijft:
Je hoeft de sensothut niet op het dak te zetten, maar met een beugeltje een 50 cm de tuin in.
Ik wil anders wel een beugeltje maken, ik zit toch in de RVS.;)

Ronnie..

Denk je dat het gaat werken op die manier?

Ik heb hier namelijk nog een sat-schotel beugel liggen. Het was al de bedoeling om de regenmeter met ISS daaraan te monteren.
Is ongeveer dezelfde als deze:

[img]http://www.msat.nl/contents/media/mb.jpg[/img]

Jazeker Theo gaat dit lukken, zo aan de lassen te zien is het aluminium.;)
Maar deze is niet lang genoeg.:(
Maar geef de maten maar op, ik zal er iets moois van bakken.:laugh:
Bij ons in de container daar zal vast nog wel een buisje liggen, geef ook even de diameter van de buis op en de muurplaat, teken ze.:lol:

Ronnie..
Door teesee64

Bij ons in de container daar zal vast nog wel een buisje liggen, geef ook even de diameter van de buis op en de muurplaat, teken ze.:lol:

Ronnie..

Bedankt voor het aanbod! Ik ga straks meteen even meten en dan proberen een tekening te maken.. (tekenen is niet mijn sterkste kant)

Vindt dit echt tof dat je mij wilt helpen hiermee!!!

groet,
Theo
Door baroman
teesee64 schrijft:

Ronnie..

Bedankt voor het aanbod! Ik ga straks meteen even meten en dan proberen een tekening te maken.. (tekenen is niet mijn sterkste kant)

Vindt dit echt tof dat je mij wilt helpen hiermee!!!

groet,
Theo

Samen sta je sterk dan hebt je het ook voor elkaar ik heb aan de beugel drie instrumenten zitten.
2 regenmeters en de sensorhut mischien ook een optie voor jou, dan heb je alles bij elkaar zitten.
Het materiaal wat ik gebruik is roestvaststaal (RVS) dus type 304.
Maar bedenk maar een wat of anders neem even een kijkje op mijn site.

Ronnie..
Door baroman
AenG schrijft:
Maak maar niet teveel reclame Ronnie, zo komt iedereen met een bestelling:)

Enschede woonde je toch he. Ik moet daar regelmatig zijn bij Saxion. Dus pas maar op:) .

Kom een maal op de koffie!!:)
Zo ver woon ik er niet vanaf.:P

Ronnie..
Door AenG
baroman schrijft:
AenG schrijft:
Maak maar niet teveel reclame Ronnie, zo komt iedereen met een bestelling:)

Enschede woonde je toch he. Ik moet daar regelmatig zijn bij Saxion. Dus pas maar op:) .

Kom een maal op de koffie!!:)
Zo ver woon ik er niet vanaf.:P

Ronnie..

Zie PM.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11