Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door MarTan
Allen,

Sinds een tijdje heb ik wat problemen met mijn internet verbinding.
Na veel bellen met de provider is dit ook na twee weken opgelost.
Maar het probleem is nu verschoven naar mijn internet server. De moederbord van de server is defect geraakt. Ik zal een nieuwe moeten bestellen en alles opnieuw moeten inregelen. Tot die tijd kan ik geen update meer door sturen. Ik hoop volgende week weer online te zijn.

Martijn
Door Omewim
Zul je altijd zien is het een opgelost(hoop je)dan begind het ergens anders weer te donderjagen lijkt wel of het aan het weer licht>
Vraagje welk moederbord zoek je precies ik heb (gezien mijn werk)een aantal conecties die mischien een zelfde voor jou hebben laat het even weten.
Groeten uit dieren
Wim
Door MarTan
Wim,
Bebankt in zoverre. Het is inderdaad net als het donderd.
Een nieuw moederbord is niet nodig altans niet voor de huidige configuratie.
ik heb een geheel nieuw systeem aangeschaft. Moet alleen nog alle software installeren. Dat neemt de nodig tijd in beslag. Hopelijk draaid alles aankomend weekend weer.
Martijn
Door MarTan
Update:
Eindelijk de nieuwe server in elkaar gezet met alle data erop, Heb ik nog meer problemen. De harddisken werken niet naar behoren. Zeer traag en hangende server. Blijkt het een bekent probleem te zijn (WD Green) dus seagate maar besteld. Hopelijk zijn die snel binnen. Kan ik alleen weer opnieuw beginnen ;-(
Door MarTan
Hoi, Nee inderdaad het zit ook niet mee.
Na veel proberen en installeren is het toch weer gelukt om de gegevens te kunnen doorsturen. m.a.w. Ik ben weer online.

Nadat alle hardware was vervangen bleef ik maar stoeien en dat het beren traag was op een quadcore servertje met 8GB geheugen. Eerst ga je kijken wt je fout hebt gedaan enzo. Daar gaat veel tijd inzitten. Blijkt ik alles goed gedaan te hebben en als je dan eens gaat lezen op internet kom je er achter dat de schijven niet geschikt zijn voor Raid. (ergens ver verborgn op de wd site.
Gelukkig kon ik deze omruilen voor Seagate schijfjes. Maar ja dan moet je weer opnieuw beginnen met installeren.
Het is mij dan ook gelukt om gisteren alles weer online te zetten.
Vandaag het windoes netwerk in orde gemaakt en alles doet het weer.

Backup was niet nodig ;) Gelukkig draaid het weerstation nog op een andere kleine PC. Dit ging gewoon door. Wel wat errors maar de gegevens werden verzameld.