Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door SpeedyGJ
In nov staat het weerstation 1 jaar op de pier. Helaas ging dit niet zonder slag of stoot.
Nu is het aan het regenen en het bereik is weer flink aan het kloten, niet alleen vandaag maar ook gister en eergister was het onregelmatig.
Vannacht heeft het een half uurtje eruit gelegen en nu opnieuw.

Andere oplossingen zijn er wel maar de baas wil hier echter niet aan mee werken, en dat vind ik toch heel erg jammer.

Gezien de problemen met het bereik weet ik niet of ik dit nog verder kan door zetten. Buget is op dus een steunzender tussen plaatsen zal em niet worden.
Mocht het vandaag langdurig uitvallen..dan zal ik er morgen heen gaan om het station te verwijderen van de pier.
Al een aantal weken krijg ik het gevoel dat ik mijn weerstation weer lekker boven op dak te plaatsen, klinkt gek maar door al die problemen heb ik nu gewoon heimwee van het weerstation :S
Ik wil iedereen van goeie gegevens voorzien, op deze manier is dat dus niet haalbaar en sta je voor een keuze:

1: Hier maar mee doen, dus gegevens missen indien het eruit ligt.
2: Thuis installeren zodat alle gegevens goed over komen.

Maak je keuze maar ;) :D
Anyway ik kijk het aan, vanavond zal ik besluit maken.
Door Pringelz
Ik zou het thuis installeren, zodat je de correcte gegevens meet. Omdat dan de gegevens op maand en jaar basis uiterst meer zullen gaan kloppen. Omdat je dan ook minder gegevens verliest.
Door Mike
Ja vervelend zo, het is een super locatie, zeker kwa wind.

Ik weet niet hoe je bezoekers aantallen is, anders zou ik dat meenemen in de keuze om het station te verplaatsen.
Blijkbaar zit er te veel tussen kwa draadloze verbinding, erg jammer, maar dit werkt ook niet echt.

Suc6 met je keuze, gelukkig stop je er niet mee maar verplaats je het alleen maar, er zijn wel ergere dingen in het leven ;)

Groeten, Mike.
Door Eckie76
Vervelend allemaal, ik kan me de teleurstelling goed voorstellen. Maar als ik jou was zou ik de hele handel weghalen en thuis gaan meten.
Dan maar niet de nadruk op wind. Als je thuis je windmeter zo goed mogelijk installeert geeft dat toch ook een realistisch beeld. En daar gaat het tenslotte om.
En zo heb je weer de totale regie in handen.

Doen! ;)
Door Weerstation Kaatsheuvel
Eckie76 schrijft:
Vervelend allemaal, ik kan me de teleurstelling goed voorstellen. Maar als ik jou was zou ik de hele handel weghalen en thuis gaan meten.
Dan maar niet de nadruk op wind. Als je thuis je windmeter zo goed mogelijk installeert geeft dat toch ook een realistisch beeld. En daar gaat het tenslotte om.
En zo heb je weer de totale regie in handen.

Doen! ;)
Helemaal eens met Eckie. groet,
Hans
Door SpeedyGJ
Bedankt allemaal.

Ik heb vorige maand al eens besproken over eventuele oplossingen, maar hier wil hij niet aan mee werken, anders waren de prblemen al lang van de baan geweest. Dus ook een verplaatsing zit er niet in.

Ik heb indd al besloten dat ik het station daar weg ga halen, ik ga vanmiddag even weg ik hoop vanavond wat tijd te hebben om de boel op te halen, alleen zal mijn vriendin wel weer niet goed vinden, en gezien het restaurant om 19:00 dicht gaat wordt het wel krap. Morgen ben ik ook al de hele dag weg, ik wil eigenlijk niet zo lang wachten, we moeten maar even kijken. Ik meld het even als het zover is.

Binnenkort komt er wel een mast bij min buurman te staan, ik kan eventueel vragen of de windmeter boven in mag hangen, dat zou al een hele hoop schelen.
Door Meteotines
Hoi Gerrit-Jan,

Als ik jou was zou ik 'm ook lekker thuis plaatsen.
Je bent dan van niemand meer afhankelijk en je kunt dan
ook echt zeggen dat de gemeten waarde's bij jouw thuis vandaan komen,
en niet vanaf een andere plek.
Ook de betrouwbaarheid van de gemeten gegevens (zonder uitval) zal het
zeker ten goede komen, vooral wanneeer je eens iets terug wilt zien.

Succes met de eventuele verplaatsing en er mooi weer bij toegewenst,

Tines.
Door Mike
SpeedyGJ schrijft:
alleen zal mijn vriendin wel weer niet goed vinden,

Rij anders na het ophalen even langs de bloemist, dan is ze weer helemaal blij ;)

Ik geef je ook gelijk hoor, je hebt het geprobeert, meer kan je niet doen.
Thuis kan je ook meten hoor, misschien niet zo mooi als op de pier, maar ook hier is de opstelling niet 100% volgens de richtlijnen.

Groeten, Mike.
Door Eckie76
Mike schrijft:
SpeedyGJ schrijft:
alleen zal mijn vriendin wel weer niet goed vinden,

Rij anders na het ophalen even langs de bloemist, dan is ze weer helemaal blij ;)

Ik geef je ook gelijk hoor, je hebt het geprobeert, meer kan je niet doen.
Thuis kan je ook meten hoor, misschien niet zo mooi als op de pier, maar ook hier is de opstelling niet 100% volgens de richtlijnen.

Groeten, Mike.

Mijn vriendin heeft regelmatig bloemen nodig om de uren die ik achter de laptop doorbreng te kunnen verkroppen :)
Goed idee. Ook geurtjes en sierraden blijken effectief.
* Resultaten uit het verleden bieden echter geen garantie voor de toekomst. *