Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door SpeedyGJ
Vannacht zal ik de windmeter gaan verhogen.
Door de 5m aan toe te voegen zal ik een wint krijgen van 2a3 meter. Op deze manier probeer ik ook goeie metingen te krijgen uit het NW. Ook het ISS wordt wat verhoogt, dit om de temp effect uit NW/N te verminderen, deze was vooral in de zomer duidelijk merkbaar.

Tijdens deze werkzaamheden kan het bereik eruit liggen. Zodra alles weer op zijn plaats is zal alles weer moeten werken.

Ik doe dit vannacht om de mensen zo min mogelijk last te veroorzaken gezien het een hele gevaarte wordt :D
Oja, niet vergeten de beveiliging eraf te halen :D anders zie ik straks zwaailichten van de politie :D :D :D
Door tjabine
Ok, we kunnen er dus vanuit gaan dat nu alles onder controle is op de pier?
Geen berijk problemen meer dus?
Omdat je eerder het station nog verwijderen zou van de pier!
We wachten het rustig af allemaal.

Gr Ron.
Door SpeedyGJ
Yup daar kun je vanuit gaan!
Er zijn nog wel paar dipjes maar tot 70% is acceptabel, dus voorlopig hou ik het even zo, mocht het toch nog fout gaan dan neem ik verdere maatregelen maar van de pier halen....ik moet eerlijk zeggen dat ik dat niet eens wil :blush: De dip van vannacht kwam door werkzaamheden waar ik het over had, echter ben ik de bouten vergeten mee te nemen dus moest ik het staken.
Geen zin om nog een keer naar de pier te gaan, en misschien maar goed ook, onderweg dikke flits en een mooie gerommel, nu thuis en het hagelt om het leven.

Even kijken wat het morgen gaat doen, dan ga ik het weer proberen, dan natuurlijk niet de bouten vergeten :D
Door SpeedyGJ
Geen idee wat het probleem nu werkelijk is. Ik heb er verder ook nog niks aan gedaan.
Er komt nu een regengebied over, effe blijven volgen qua bereik.

Vannacht veel buien gehad, 7mm op de teller en het bereik 1X 71% gehad. Ik heb de antenne iets anders gezet, misschien dat dit een hele hoop kan uitmaken, you never know ;)
Ik heb van WS Brielle een pb gekregen voor de oplossing, mocht het weer fout gaan dan zal ik deze oplossing moeten invoeren. Echter kan ik hier over niet al te veel over kwijt.

Vanmiddag/vanavond weer naar de pier, hopelijk is het dan wat droger. Alleen de wind zal een probleem worden denk ik.

En een aparte blog :D goed idee!
HWA hoeft het niet te doen hoor ;) maar dat zou ik eventueel zelf kunnen opstarten :)
Door Eckie76
Ik zie het al helemaal voor me; een real life documentaire van 90 minuten over Speedy's onvermoeibare inzet om zijn weerstation steeds weer aan de praat te krijgen. Begeleid van een zenuwslopende slapstick soundtrack op de achtergrond lacht het publiek zich een liesbreuk.
Door wslangerak
Natuurlijk verkopen aan 't buitenland, filmrechten verpatsen aan Reinout Oerlemans, bakkie koffie erbij...

Kijk zó kan je dus wat verdienen aan je website!! :woohoo: