Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door regenbui
Het weerstation(Davis VP2 plus) van MeteoTuitjenhorn maakt sinds een aantal dagen geen goede temperatuur meting meer. De grootste gemeten afwijking is ongeveer 3 graden. Tot dat de sensor is vervangen(enkele dagen) kunnen de metingen uit de pas lopen t.o.v. van de station bij mij in de buurt.

uiteraard meld ik het even als deze vervangen is.

groeten Theo
Door SpeedyGJ
Het valt me wel op dat die sensoren van de Davis niet lang mee gaan en gauw defect raken.
In de 3 jaar (in maart) is mijn sensor 2X vervangen.
Door AenG
SpeedyGJ schrijft:
Yup helemaal correct.

Ik zag die sensor al bij Dick op de website staan en vroeg mij al af waarom deze los verkocht werden.
Duur geintje trouwens.
Door SpeedyGJ
De eerste viel nog net binnen de garantie, de 2de was volgens mij binnen half jaar alweer kaduk, gelukkig was Dick zo vriendelijk geweest om mij een nieuwe te sturen.
Door regenbui
Deze sensor is nog een analoge uitvoering, en zit in de VP2 die o.a rond 2005 is gelevert.
latere uitvoeringen hebben een digitale uitvoering deze zijn tot nu toe wel veel betrouwbaarder gebleken.
Door AenG
regenbui schrijft:
Deze sensor is nog een analoge uitvoering, en zit in de VP2 die o.a rond 2005 is gelevert.
latere uitvoeringen hebben een digitale uitvoering deze zijn tot nu toe wel veel betrouwbaarder gebleken.

Bedankt voor de info Theo!
Door regenbui
De nieuwe sensor is vandaag om 16.45uur geplaatst. De sensor en print koelden na ongeveer 1uur geleidelijk af naar omgevingtemperatuur en loopt nu weer in de pas met omliggende weerstations.

weerstation MeteoTuitjenhorn is hiermee weer uptodate:) .