Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door jeroenzwart
Het is mij opgevallen dat er de laatste dagen storingen zijn op de site "hetweeractueel":( . Regelmatig krijg ik de melding dat de site onbereikbaar is (dit ligt niet aan mijn internetverbinding). Ik heb ondertussen al een aantal maal een sms-bericht gekregen dat de gegevens van mijn weerstation niet geupdate worden, terwijl ik op mijn computer geen enkele storingsmelding krijg:blink: . Ook vanmorgen was dit weer het geval en ontbreken er gedurende ruim een uur gegevens. Ik zag dat bij een groot aantal andere stations in dezelfde periode ook de gegevens ontbraken. Weet iemand wat er aan de hand is?:dry:
Door weerzal
Weet niet wat er aan de hand maar kan jou bevindingen onderschrijven.
Constateer de zelfde problemen.

Groet Rob.
Door Luc
Bedankt voor deze informatie. Ik zie in de logging geen problemen. Het feit dat je een storingssms krijgt, betekent dat de server ook gewoon draait. Deze sms wordt immers vanaf de server verstuurd.

Ik vermoed dat de server (kortstondig) geen internetverbinding heeft gehad. Daardoor heeft de server geen data kunnen ophalen en zijn de storing sms'jes verstuurd.

Ik heb wel een mail gehad van de hostingprovider dat er in de nachtelijke uren onderhoud gepland was. Dat zou (volgens verwachting) geen merkbare problemen mogen opleveren. Waarschijnlijk zijn die er dus wel geweest. Ik zal nog eens informeren bij de provider of er daadwerkelijk een storing is geweest.

Gr,
Luc