Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door SpeedyGJ
Genoeg over storingen! Eerst bleek alles in de soep te gaan lopen tot Dick uiteindelijk een redding voor me was om een nieuwe temp/hum sensor te sponsoren. Toppie!

Eergister avond vloog i-net weg, leuk hoor! En dan gister ook nog geen tijd te hebben gehad om er even naar toe te gaan om het op te lossen. Vanmiddag wel even tijd gehad! Eindelijk alles doet het weer, maar dan krijg je leuk nieuws te horen.

Paar maanden geleden werd al bekent dat er een verbouwing plaats ging vinden, deze week a volgende week is het dan zover.
PROBLEEM! Het weerstation moet er namelijk weg omdat deze op een punt hangt waar ook verbouwd wordt. A fijn geen probleem, doe het weerstation aan de webcam paal en je ben klaar zou je zeggen, maar dan hebben ze helaas geen plaats voor mijn PC :( potverdikkie! Hoe het nu allemaal verder moet weten we nog niet.

Morgenvroeg ga ik weer naar de pier om hier aan de slag te gaan, hopelijk valt er wat te regelen, misschien tijdelijk bij wagenborg? We moeten het maar even bekijken want ja, het liefst zou het station gewoon op de pier blijven maar ja wat heb ik te zeggen he ;)

Mocht het negatief uitpakken dan is het gewoon voorbij, is dan ook duidelijk te zien als de gegevens ineens eruit liggen morgen vroeg, maar zal hier zeker wel even melden als het toch weg moet.

Dan is natuurlijk de vraag: Kan na de verbouwing alles nog terug gezet worden? Qua weerstation is het geen probleem lijkt me maar de PC zal wel een lastig probleem worden, maar goed eerst morgen maar even afwachten.
Ik hou jullie verder op de hoogte van deze ontwikkeling.
Door Wietse
En het verhaal gaat verder, boek wordt dik zeg ;O.
Naja succes ermee verder, maar al dit gedoe lijkt me niet echt bevordelijk voor je opgeslagen data reeksen, dat is opzich wel jammer...
Door SpeedyGJ
Het verhaal gaat inderdaad verder maar dit keer niet over storingen of wat dan ook maar ;)
En inderdaad het is gewoon erg jammer, vooral qua wind zal ik weer een heel stuk op achteruit gaan helaas. Maar goed, al die storingen waren ook niet goed voor de reeks maar oke, morgen maar even afwachten wat het gaat doen.
Door Snarf2000
En op het dak van wagenborg staat al heel veel aan masten en antennes.
Daar zou jou weerstation toch ook makkelijk bij kunnen.
Zo'n bedrijf als Wagenborg zou zoiets toch moeten stimuleren voor een weeramateur.

En die paar tientjes aan stroom zal hun een zier zijn.

Ik hoop voor je dat ze een beetje schikkelijk zijn.

Frans
Door SpeedyGJ
Dat zou je inderdaad kunnen denken, maar dan moet ik kijken hoe ik de boel op dak krijg, dan nog niet over de vast zetten daarvan.
Het restaurant is toch even wat hoger, dus hopelijk valt er qua PC iets te bespreken, maar goed dat moeten we morgen maar zien.

Ik hoop het zelf ook, op zich is de monitor niet nodig, ik kan ten alle tijden gewoon inloggen via het internet, maar dan moet het internet natuurlijk wel stabiel zijn, volgens mij werken ze daar bekabeld, dat zou een stuk beter op worden.

Beste optie zou dus gewoon zijn:
PC bij wagenborg..
Weerstation aan de campaal hangen..
Verbinding weer optimaal :)
Door Master
Volg je wel hoor, ook al lijkt het soms niet zo.
Potverdorie, moeten ze weer verbouwen:(
Ik zou wagenborg vragen als ik jou was.
Het zit ons ook niet tegen he hier in het noorden, mijn site draait weer, maar
het laden is erg traagv:angry: (4 a 6 seconden)
Sucses maat ;)
Door SpeedyGJ
Heb even contact gehad met 1 van de medewerkers van wagenborg, voor hem was het geen probleem maar hij mocht het niet zelf beslissen dus moest ik even contact opnemen met wagenbord te nes (Ameland), en waarom nou zo moeilijk doen om ja/nee te zeggen, want nu moet ik nog eens een brief sturen...dus dat zal ik vandaag nog maar even doen, tevens gelijk maar mail erachteraan gestuurd met de hoop op deze manier sneller antwoord te kunnen krijgen.
Anyway gezien ze hier al bezig zijn zal mijn weerstation er toch weg moeten helaas, dus voor tijdelijk zal deze naar huis worden verplaatst.
Mocht ik bevestiging hebben dan zal alles zo snel mogelijk weer worden overgezet. Mag het niet dan wordt het em niet meer :( het weerstation kan wel worden terug geplaatst maar qua pc wordt het lastig...jammer dat het zo moet gaan gezien ik er behoorlijk wat tijd aan heb besteed, maar ik zal de moed zeker niet opgeven ;) misschien dat er iets met wagenborg kan worden afgesproken mocht de metingen goed zijn maar goed dat is een ander verhaal.

Voor nu gaat de stekker er tijdelijk of definitief eruit, spannend!