Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door WSWijk
Weerstation-wijk tijdelijk niet bereikbaar via http://www.weerstation-wijk.nl maar via http://www.Weerkriebels.nl!!!

De komende tijd is de site van Weerstation-Wijk niet via Weerstation-wijk.nl bereikbaar.
Er zijn wat problemen met de verhuizing van Worldnet.nl naar Webreus.nl.

Even een stukje uitleg:
De site is in eerste instantie geregistreerd bij Worldnet.nl. Aangezien die redelijk aan de prijs is, heb ik een verhuizing in gang gezet naar Webreus.nl. Die is een stuk goedkoper. Echter, om een verhuizing te laten doen, heb je een token nodig, waarmee de nieuwe provider de verhuizing in gang kan zetten. En die token moet Worldnet.nl afgeven.

En hier zit het probleem, de support pagina van Worldnet wijst naar de homepage van Worldnet. Telefoonnummers zijn er niet en op mail naar info@... of support@... of billing@... (allemaal adressen die zij gebruiken) wordt niet gereageerd. Dus uiteindelijk de registratie opgezegd. Probleem hierbij is dat het domein in quarantaine gaat voor een periode van 40 dagen, voordat hij weer vrijgegeven wordt voor registratie. Als het zo ver is, gaan we dat direct weer doen. Tot die tijd is weerstation-wijk.nl alleen benaderbaar op www.weerkriebels.nl

Sorrie voor het ongemak.

Theo

ps: gegevens levering aan HWA komt niet in gevaar, dit gaat op IP-niveau, niet op domein niveau. :-)
Door Snarf2000
Nou Theo, dan help ik je hopen dat je dat zelfde domeinnaam terug kan krijgen.

Er zijn nl bedrijven die automatisch websites "kapen" die vrijkomen.
Een kennis van mij is dit ook overkomen.

Een zo'n bedrijfje die dat doet is bv deze

Wees er op de seconde bij om hem opnieuw te bemachtigen.

Succes

Frans
Door WSWijk
Snarf2000 schrijft:
Nou Theo, dan help ik je hopen dat je dat zelfde domeinnaam terug kan krijgen.

Er zijn nl bedrijven die automatisch websites "kapen" die vrijkomen.
Een kennis van mij is dit ook overkomen.

Een zo'n bedrijfje die dat doet is bv deze

Wees er op de seconde bij om hem opnieuw te bemachtigen.

Succes

Frans

Dank je voor de tip. Ik ben op dit moment in overleg met sidn.nl over het domein. Juist om te voorkomen dat anderen hem proberen te kapen... Kijken of ik hem vervroegd uit quarantaine kan krijgen bij hun... omdat het domein ook jaren op mijn naam heeft gestaan....

Maar ik hou het in de gaten... bedankt. Ik heb in ieder geval van sidn zelf een mail gekregen dat het domein nu in quarantaine staat voor 40 dagen...

Tot die tijd ga ik proberen ze zover te krijgen dat hij voor mij vastgehouden wordt.

Groeten

Theo
Door Overijse
Uit quarantaine halen is wel mogelijk maar zal de nodige Eurokes kosten, en daar durven de registrars deftig voor doorvragen. Goed uitkijken waar ze hem eruit kunnen halen voor de laagste prijs misschien.

Grtz
Kris
Door WSWijk
Overijse schrijft:
Uit quarantaine halen is wel mogelijk maar zal de nodige Eurokes kosten, en daar durven de registrars deftig voor doorvragen. Goed uitkijken waar ze hem eruit kunnen halen voor de laagste prijs misschien.

Grtz
Kris

Ben bezig met sidn over het uit de quarantaine halen. Kijken wat ze zeggen.

Hij staat in ieder geval al sinds 15-3-2008 op mijn naam...

Domeinnaam weerstation-wijk.nl
Status in quarantaine
Houder Theo Herber
Door WSWijk
wslangerak schrijft:
Als de domeinnaam al zo lang op jouw naam geregistreerd stond moet het volgens mij geen probleem zijn hem nu bij sidn uit quarantaine te krijgen.

Succes!

Ha, maar toch willen ze het niet doen...

Geachte heer Herber / Beste Theo,

U kunt de domeinnaam uit quarantaine laten halen door de registrar (hostingprovider) die op dit moment de hosting verzorgt, maar ook door een andere registrar (in uw geval Webreus).

Wanneer u bij Webreus aangeeft dat u de houder bent van weerstation-wijk.nl en dat u deze graag door hen uit quarantaine gehaald ziet worden, kunnen zij dit voor u regelen.

Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

SIDN

Nu kijken hoe webreus er tegenaan kijkt... als ze niet al te veel vragen...

Theo
Door WSWijk
Overijse schrijft:
Zal effe meezoeken waar je hem uit quarantaine kan krijgen voor de zachtste prijs

Dank je, maar laat maar :-). Als ze te duur zijn, zit ik die 40 dagen wel effe uit (snel verdiend), maar mijn keuze voor de provider is gevallen op Webreus. Daar heb ik al meer domeinen ondergebracht staan en dat bevalt me prima...