- 19 mei 2011, 09:58
#35713
Sinds een drietal dagen heeft weerstation Overijse af te rekenen met hardwareproblemen, waardoor de internetconnectie verloren gaat en de weerpc geen nieuwe verbinding kan maken met de modem.
Problemen met vastlopers van weerpc en/of weersoftware kunnen we zelf vanop afstand altijd resetten en/of rebooten door gebruik te maken van allerlei internettoegangsmiddelen waaronder smartphone. Maar een probleem in de modem kunnen we enkel verhelpen door fysiek aanwezig te zijn om deze laatste te rebooten of resetten, en kan niet van op afstand worden verholpen.
Bij nazicht door ISP (op afstand) is gebleken dat het probleem in de modem of bij de internetprovider zit. Deze laatste stuurt dan ook komende zaterdagvoormiddag een technieker langs om lijnen en modem uitvoerig te testen.
Indien er toch nog voor zaterdag een probleem optreed in de modem willen we ons al op voorhand excuseren voor het niet actueel zijn van weergegevens op HWA en op de website van weerstation Overijse.
Nogmaals excuses.
Met vriendelijke groeten,
Kris
Weerstation Overijse.
Problemen met vastlopers van weerpc en/of weersoftware kunnen we zelf vanop afstand altijd resetten en/of rebooten door gebruik te maken van allerlei internettoegangsmiddelen waaronder smartphone. Maar een probleem in de modem kunnen we enkel verhelpen door fysiek aanwezig te zijn om deze laatste te rebooten of resetten, en kan niet van op afstand worden verholpen.
Bij nazicht door ISP (op afstand) is gebleken dat het probleem in de modem of bij de internetprovider zit. Deze laatste stuurt dan ook komende zaterdagvoormiddag een technieker langs om lijnen en modem uitvoerig te testen.
Indien er toch nog voor zaterdag een probleem optreed in de modem willen we ons al op voorhand excuseren voor het niet actueel zijn van weergegevens op HWA en op de website van weerstation Overijse.
Nogmaals excuses.
Met vriendelijke groeten,
Kris
Weerstation Overijse.