Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door AenG
Ik zie dat de Mos-verwachting met regelmaat overdag niet ververst wordt.
Is er misschien iets aan de hand, of heb ik iets gemist?

gr Geert
Door jango
De xml wel,maar het mos plaatje hier ook niet vernieuwd.

Het valt MC niet mee om zijn beloofde werk goed uit te voeren.

Zo valt het ook op dat de verwachting op weer.nl vaak niet overeen komt met de verwachting die wij via HWA krijgen aangeleverd.

groet Jan
Door jacg
jango schrijft:
De xml wel,maar het mos plaatje hier ook niet vernieuwd.

Het valt MC niet mee om zijn beloofde werk goed uit te voeren.

Zo valt het ook op dat de verwachting op weer.nl vaak niet overeen komt met de verwachting die wij via HWA krijgen aangeleverd.

groet Jan

En welke is volgens jou beter Jan?

Jacco
Door AenG
Er zijn regelmatig problemen met de MOS-verwachting, terwijl de XML-verwachting gewoon blijft werken. Die is dus veel betrouwbaarder.

Ik heb al een poging ondernomen om alles over te zetten naar XML, maar ik vind de versie van Meoconsult toch duidelijker en lay-out technisch perfect.

Misschien een tip voor MC om het huidige format in XML te gieten.

Gr Geert
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
Beste Mensen,

Het is Bijna 18 Juni en dan kunnen jullie het persoonlijk vragen tijdens de open dag van MC voor ons waarom de MOS zo vaak storing heeft. :laugh:

Mvg,

Martijn
Door SpeedyGJ
AenG schrijft:
Er zijn regelmatig problemen met de MOS-verwachting, terwijl de XML-verwachting gewoon blijft werken. Die is dus veel betrouwbaarder.

Ik heb al een poging ondernomen om alles over te zetten naar XML, maar ik vind de versie van Meoconsult toch duidelijker en lay-out technisch perfect.

Misschien een tip voor MC om het huidige format in XML te gieten.

Gr Geert

Dat zou inderdaad een mooie optie zijn.
Ze moeten dan wel een kant en klare script voor maken en deze opsturen via mail naar alle ammateurs die mee doen, niet iedereen is zo handig als de mensen op dit forum ;)
Door wslangerak
Er zijn vanochtend hier en daar meer problemen met internet.
Van een klant hoorde ik dat hij helemaal geen (KPN-)verbinding had.
De XML van Buienradar werkt niet en Online had problemen met de mailservers.

Of het nu XML is of een gegenereerd plaatje, het blijft techniek die ons in de steek kan laten.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9