Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door teesee64
Helaas heeft mijn regenmeter het vandaag begeven. Vermoedelijk zit hij verstopt.

Morgen zal ik er meteen naar kijken.

Tot nader bericht wordt er dus geen neerslag gemeten.

Groet,
Theo
Door relin
Dat is goed k*t. Zeker met de kans op heftige buien.

Succes morgen.

Groeten Remko
Door teesee64
Bedankt..

Ik baal inderdaad nogal stevig hier op het moment.

Maar ja, hoop dat het meevalt en er niets stuk is.

Groet,
Theo
Door teesee64
Zojuist de regenmeter even nagekeken en er bleek gewoon een naaktslak in de emmer te zitten. Het slijm van het beestje zorgde ervoor dat het water in de emmer bleef staan.

Heb de slak verwijderd en de regenmeter doet het weer. Alleen toen ik de slak eruit haalde begon de regenmeter dus weer door te lopen waardoor ik nu alsnog 15,4 mm neerslag van afgelopen nacht gemeten heb......

Probleem is opgelost, nu nog even kijken hoe ik de gemeten neerslag moet verwijderen.

Groet,
Theo
Door baroman
Hoi Theo

Heb je geen zeefje in je regenmeter?:( Dit voorkomt deze narigheden.;)
Hier is vannacht 6.8 mm neerslag naar beneden gekomen en het onweer was matig maar dit heb ik op Zondag 05-06-2011 al gehad, en is niet voor herhaling vatbaar:angry:

Gr.Ronnie..
Door nolversteeg
Hallo Meteovrienden,

Naar aanleiding van de storing vanmorgen van Theo, heb ik vanmorgen ook even in de opvangbak van de regenmeter gekeken , hij was een maand geleden geheel schoongemaakt, wat niet het werk is als je er goed bij kan, Er ligt het orginele zeefje van de Davis in en nog een zeefje erboven wat overgebleven is van de oregon WMR 918 regenmeter dus zeef genoeg ook de regenmeter werkte, maar het was sijpelen wat er aangegeven werd , want nu zat het gaatje geheel dichtgeslibt met stof , gaatje doorgeprikt en daarna de beker schoongemaakt, houd dus in dat je iedere maand een keer moet kijken of de beker niet verstopt is , ik weet niet of het meetfouten geeft om het gaatje iets groter te maken, dan zal het probleem iets minder worden.

Goeten Nol Versteeg
Meteoeersel.nl
Door teesee64
Goedenavond Ronnie en Nol,

Nee, ik had de zeef er helaas niet in zitten. (stom)

Maar zit er nu wel in. Ik ga voortaan inderdaad iedere paar weken de emmer even controleren en schoonmaken.

Maar goed, we leren er weer van ;-)

Groet,
Theo