Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door WeerStationWoerden
hallo
wilde bij deze melden dat ik vandaag op dak ben geweest om de regen meter door te prikken ( zat vuil in )
rede zag vandaag de teller langzaam oplopen van de neerslag .. terwel het kurkdroog was
de 16.6mm daar zat denk ik zo nog een beetje van gisteren bij
Mvg Gert
Door nolversteeg
Hallo Meteovrienden,

Dat is het probleem van het hele kleine gaatje in de beker van Davis , al eerder iets over gemeld, zelfs zeefjes helpen niet , droog weer geeft aanslag op de binnenzijde van de beker en een zaadje of een vliegje wat meestal langs het zeefje glijd is voldoende om het gaatje te sluiten, Advies regenmeter binnen handberijk en minimaal 1 maal per maand even in de beker kijken. het moet gewoon een routine worden.
hij heeft mij ook al diverse malen te pakken gehad.

Groeten Nol
www.meteoeersel.nl
Door jango
WeerStationWoerden schrijft:
hallo
wilde bij deze melden dat ik vandaag op dak ben geweest om de regen meter door te prikken ( zat vuil in )
rede zag vandaag de teller langzaam oplopen van de neerslag .. terwel het kurkdroog was
de 16.6mm daar zat denk ik zo nog een beetje van gisteren bij
Mvg Gert

De simpelste manier is om deze data zelf uit je software te halen.

Wil je deze data wel in de software handhaven dat plaats je hem in de metingen van gister, omdat je al aangeeft dat het waarschijnlijk van die dag is.
Je buur stations meten vandaag ongeveer 1 mm.
Volgens mij is dat in elk software prog. mogelijk.

Veel sneller en minder belastend voor de moderatoren.
Door WeerStationWoerden
@ Chris / was toeval ;)

@ Nol / ik weet het maar kan er ook niks aan doen
het grootste stukje vuil wat ik pas had ... was een duiven nest
maar ja nu een klein beetje vuil en het is weer gebeurd ..
maar ja om elke maand het dak op te klimmen ... daar word je ook niet vrolijk van

@ Jan / ja dat kan alleen pas na 00:00 uur zover ik weet

Mvg Gert
Door jango
WeerStationWoerden schrijft:
@ Jan / ja dat kan alleen pas na 00:00 uur zover ik weet

Mvg Gert

Je gebruikt WD, als dat zo is dan heeft een prog. dat lijkt alles te kunnen toch nog een onvolmaaktheid.
Ik gebruik WsWin en daarin kun je ten alle tijden data aanpassen.

Bij deze zal ik dan even jou vraag stellen aan het forum.

Kun je data van de huidige dag handmatig aanpassen in WD?

groet Jan
Door ws vreewijk
Hi Gert,

Duivenest.

zie foto dat zou iedereen standaard moeten uitvoeren.

Paar trekbandjes wat staafjes aluminium of rvs en geen vogel meer op je regenmeter.:P

gr Chris
Bijlagen
1274201519Nwind-7f694e2ce4abcdfb82815cf387735575.JPG
1274201519Nwind-7f694e2ce4abcdfb82815cf387735575.JPG (9.25 KiB) 3726 keer bekeken
Door wslangerak
jango schrijft:
Kun je data van de huidige dag handmatig aanpassen in WD?

Ja dat kan op ieder moment van de dag: Action > View and modify logfiles/rain totals.
Door nolversteeg
Hoi gert ,
Sat is de reden dat ik helemaal de fout in gegaan ben met de Envoy 8x om het geheel los van elkaar te houden en geen kabels meer door de tuin , maar het een en ander begint toch vormen aan te nemen , en ik kan in de trechter kijken door gebruik te maken van een klein trapje. wordt anders met de Wind en Solar daar moet ik ook het dak voor op.

groeten Nol
www.meteoeersel.nl
Door WeerStationWoerden
@ Jan & Kees zie nu net dat het dus wel mogelijk is .. bedankt voor deze info Kees
ik wist niet beter of je kon het pas na 00:00 veranderen weer wat geleerd vandaag

@ Chris ik heb zins dat duivennest ook mijn regenmeter omgetoverd ( er kan geen vogel meer in komen ) zit nu met sate prikkers wat ook wel goed werkt
maar zal van de week eens een stuk lasdraad mee nemen
werk daar dagelijks mee dus das geen probleem

@ Nol alles los is hier geen optie daarom staat alles op dak

bedankt voor de info

Mvg Gert