Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door SpeedyGJ
Zoals de meeste al weten heb ik sinds kort een 2de davis, echter is de reed switch hiervan kapot dus heb ik het even laten rusten.

Vandaag zag ik dat Ternaard geen windgegevens meer door stuurde, en bij die uitval en niet terug komen van de windsnelheid was ik al bang dat zijn windmeter ook kapot is gegaan. Ik vind die wel een beetje zwak van Davis, het is goeie kwaliteit maar de reed lijkt snel kapot te gaan, beetje jammer.

Anyway nu heb ik er vanavond een beetje spoed achter gezet, ik heb me wat in verdiept hoe de windmeter uit elkaar moet worden gehaald, echter is me nog niet helemaal duidelijk welke reed switch ik moet gebruiken. Als iemand weet welke ik moet hebben, laat het me even weten!
Ik zal uiteraard nog even verder zoeken maar als iemand het verlossende antwoord heeft dan scheelt me dat weer en kan ik het morgen bestellen of eventueel ophalen :)
Door nolversteeg
Hallo Gerrit Jan,

Kan volgens mij niet zo moeilijk zijn met een schuifmaat Of met een cm /rolmaat kan je de lengte breetde en hoogte bepalen van het geheel ,ik denk dat bij de firma Co... afdeling Reed heel snel de juiste te kan vinden.

groeten Nol
meteoeersel.nl