Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door nl12011
Hallo,
Misschien dat jullie het raadsel kunnen oplossen.
Op deze site wordt voor zoetermeer-zo aangegeven dat de gegevens meer dan 12 uur oud zijn.
het custom bestand op mijn site is up to date,nagekeken dus dat moet goed zijn.
Het gekke is als je op de weeractueel site kijkt verandert de laatste update steeds met 10 minuten,zit nu op 06:10
Zit het probleem nu bij mij of HWA
Draai met weather display
groeten
Ronnie
Door wvdkuil
nl12011 schrijft:
Hallo,
Misschien dat jullie het raadsel kunnen oplossen.
Op deze site wordt voor zoetermeer-zo aangegeven dat de gegevens meer dan 12 uur oud zijn.
het custom bestand op mijn site is up to date,nagekeken dus dat moet goed zijn.
Het gekke is als je op de weeractueel site kijkt verandert de laatste update steeds met 10 minuten,zit nu op 06:10
Zit het probleem nu bij mij of HWA
Draai met weather display
groeten
Ronnie
Dit is je oplaadebestand
http://77.171.116.209/weather2/uploadwd ... tout10.txt
Dit zijn de eerste regels:
$stationDate = "21/08/14";
$stationTime = "19:40 PM";

Die tijd die daar staat is foutief.
Het is een mengeling van Imperial (Amerikaanse) tijd met AM en PM en de 24 uurs tijd die wij gebruiken.

Ik kan me als programmeur voorstellen dat het laad programma van HWA hiervan in de war raakt.

Het moet dus zijn:
$stationTime = "19:40";
of
$stationTime = "7:40 PM";

Ook de andere tijden zijn in PM / AM notatie maar die zijn wel correct. Dus de uren zijn 12 of lager.

Nu weet ik te weinig van de settings in WD maar ik weet wel dat je dit kunt uitzetten en er dan gewoon 24 uurs notatie wordt gebruikt.

Succes, Wim
Door nl12011
Beste Wim,
U zijt een meester haha,opgelost,de tijds notering in wd stond verkeerd
vraag mij af hoe dat zo ineens kan,niets veranderd in wd en toch grappen met die software
maar goed hier kan een slotje op en we gaan weer gewoon verder en nogmaals bedankt voor de tip
groeten
Ronnie