Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door SpeedyGJ
Op een 1 of andere manier is eind de middag de console eruit geweest. Vreemd gezien er gewoon batterijen in zit.
Dit betekend dus dat de neerslag op 0.0mm staat en kan het vanaf hier nu niet aanpassen.

Daarnaast lijkt de batterij van de ISS leeg te zijn dus die ga ik morgen vervangen en gelijk kijken waar het bovenstaande probleem weg komt.
Door baroman
Hoi Gerrit Jan

Ik heb toch iets tegen dat draadloze, het laat je altijd in de steek wanneer er weer neerslag valt.

Suc6 ermee, en zie dat je probleem snel verholpen wordt.

Groeten Ronnie..
Door Soulmaster
je kan tegenwoordig voor weinig geld een solarpack kopen, is dat geen oplossing? Ben je voorgoed van het batterijprobleem af. Overdag op het zonnepaneel, 's avonds en 's nachts op de accu
Door SpeedyGJ
Dat zou geen gek idee zijn.
Ik ben zonet naar mijn weerstation geweest in Weiland, betreft de VUE station.
Ik merkte al gauw dat er roest in het batterij vak zat.
Nog geen 2 jaar oud mag dit probleem helemaal niet voorkomen lijkt me. Nieuwe batterij heeft totaal geen effect gezien de console nog steeds low battery aangeeft. Zelfs reset heeft niks geholpen.

Inmiddels een mail naar Dick gestuurd, zal tevens Davis maar even op de hoogte stellen want dit lijkt me niet correct.
Door nolversteeg
En pas, na nog geen 2 jaar, hetzelfde als bij een auto, je moet pas olie peilen als het lampje gaat branden.
Door SpeedyGJ
Ik durf niet te zeggen dat het de supercap is.
Wel is me aangeraden om om het jaar de batterij te vervangen, maar eigenlijk mag dit toch niet gebeuren? Zelfs de VP2 heeft hier geen last van.
Nouja internet problemen daar dus kan momenteel niet zien of de melding inmiddels weg is of dat er vanmorgen een korte uitval is geweest. Hopelijk is de storing daar snel voorbij :)
Door ws vreewijk
Ik heb geloof ik wel eens heb gelezen dat de vue deze melding vaker geeft zonder dat er iets aan de hand is,soms blijft de melding weken aanwezig soms iesie spontaan weg.

Dit was ik even vergeten maar schoot me ineens te binnen.

Gr Chris