Discussie forum over de Meteobridge / Meteohub. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Een paar dagen geleden is mijn MB pro (red) vastgelopen. Na stroom vrij maken en weer opstarten doet de MB het weer.
Maar sinds dien loop de upload ongeveer 55 minuten achter. Heb de MB nog een keer herstart, maar het euvel blijft.
Wat kan dit zijn. Iets mis met de software?
Door het opnieuw opstarten na vastgelopen is de nieuwste software geïnstalleerd.
Bijlagen
1000012932.jpg
1000012932.jpg (270.99 KiB) 2840 keer bekeken
Kijk eens in de MB onder tab Systeem/Informatie bij Localisatie of de Locatie op Amsterdam of Den Haag staat,
en of lokale tijd CET/Wintertijd is.
Als dat bijv. Londen zou zijn met lokale tijd = UTC, dan is het tijdverschil nagenoeg verklaard.

Nog een suggestie in dat kader (kijkend naar het screenshot in voorgaand bericht)
Aangezien je actuele data-aanvoer naar de HWA-server loopt via mijneigenweer.nl,
zou je onder de tab Services/Events het Zeelandnet-vakje in de ftp-upload kunnen leegmaken,
want dan besteedt de MB geen tijd meer aan zinloze pogingen verbinding te maken met Zeelandnet.
Tijd staat goed ingesteld. Staat op Amsterdam als tijdzone. Dus daar kan het niet aan liggen.
Het is trouwens bij al mijn uploads naar o.a. awekas, wu, wow... dat deze een klein uurtje achter lopen.

Heb de upload naar Zeelandnet eruit gehaald.
WSSasvanGent schreef: 27 dec 2024, 10:05 Het is trouwens bij al mijn uploads naar o.a. awekas, wu, wow... dat deze een klein uurtje achter lopen.
Dat zijn HTTP uploads. Daar mee is soms een probleem van ee te lange wachtrij.

Bij de instellingen staat er het aantal toegestane "retries"
Als de verbinding niet werkt, wordt het zoveel keer als ingesteld opnieuw geprobeerd tot het wel lukt.
Meteobridge bewaart de "mislukte" verbindingen en zal dat telkens opnieuw proberen.
Zet alle retries op 1 of 0.
En herstart de Meteobridge.

Succes,
Wim
Bijlagen
20241227120229.png
20241227120229.png (53.96 KiB) 2627 keer bekeken
Meteobridge bewaart de "mislukte" verbindingen en zal dat telkens opnieuw proberen. :idea:

Dat was het euvel, in combinatie met de Zeelandnet upload. De ftp uploads uitgeschakeld/verwijderd, en nu loopt de upload weer goed.