Discussie forum met vragen over Blitzortung hardware, software etc
Door fotogw
Hallo Arie,

Ja, de software die voor blitzortung beschikbaar is maakt dat zeker mogelijk. Je kunt dan op je website bijv alleen de Benelux weergeven, of West-Europa zodat je in de zomer de warmteonweders ziet komen vanuit Frankrijk. Als je data aanlevert kun je zelfs in een straal van 50 km rond jou station op lokaal inslagen zichtbaar maken. Ik kan het op mijn site nog niet laten zien, want ik ben nog druk met de site bezig.

Gerhard
www.weeropdeveluwe.nl
Blitzortung station Vaassen 711
Door WeerStationWoerden
hoi Arie
op dit moment is het boven de Benelux niet zo interessant
dus het kan zijn dan daarom de kaarten nu heel Europa weergeven
je kan altijd inzoomen door dubbelklik op de kaart of klik op de + linksboven

met een ander script van Blitzortung kan je zelf tot je huis inzoomen
maar dit kan alleen als de gebruiken van dat script het zo heb ingesteld
mvg Gert

Arie schrijft:
Nou zie ik op de verschillende websites mooie kaarten en lees over inslagen op wel 2000km afstand. Voor het netwerk is dat uiteraard reuze interessant, maar mij boeit dat niet.
Ik ben technisch een enorme oen dus waarschijnlijk schieten er nu de nodige forumleden in een onbedaarlijke lach. Maar kun je de kaarten ook inzoomen zodat je een straal van bijvoorbeeld 500km in beeld hebt?
Door pdw112
Mijn RED is onderweg.
Is er nog een speciale hoogte voor de antenne's.

Mijn inschatting is dat ze straks op ongeveer 3 tot 4 meter buiten boven de grond hangen.
Door jorissynaeve
Mijn RED is al een week onderweg :) Met onze Belgische BPost moet je geduld hebben, zeker nu mijn vertrouwen gedaald is nadat ze de inhoud van een pakketje gestolen hebben.
Door wsEpe
pdw112 schrijft:
Mijn RED is onderweg.
Is er nog een speciale hoogte voor de antenne's.

Nee, het gaat nl. alleen om magnetische velden. Dus binnen of buiten of hoog of laag maakt geen verschil. Belangrijk is dat er geen (zo weinig mogelijk) storing is. Bedenk dat ook vanaf de antenne naar de amplifier de draden zo kort mogelijk moeten zijn, anders gaan deze ook als antenne werken, dus extra storing.
Ik heb ook slechte ervaringen met de antenne tegen een muur plaatsen. Ook dit gaf al extra storing (door de elektrische bedrading). En het kan inderdaad wel een week tot 10 dagen duren voordat de set over is.
Door pdw112
bedankt voor die verhelderende antwoord.
wat mijn plan is om de ontvanger in mijn mast te hangen op een hoogte van 2m van de grond.
De ontvanger komt dan in een waterdichte doos met daaraanvast de antennes.
Door nolversteeg
Hoi Joris,
Zeker rustig, maar dat zal jij wel kennen.
We zien je te tevoorschijn komen als het werkt, en dat doet het. Zeker met de laatste versie software. Dan is het eigenlijk helemaal niet leuk meer. Dan is een kastje er omheen bouwen de grootste uitdaging.

Succes Nol.
Door jorissynaeve
Ik zal pas dit weekend ermee beginnen. Nu voel ik me, na een dag werken, niet helder genoeg meer om ermee te beginnen. Eens alle componenten bestuderen en mij moed inspreken voor die SMD componenten :)
Door wsEpe
nolversteeg schrijft:
We zien je te tevoorschijn komen als het werkt, en dat doet het. Zeker met de laatste versie software. Dan is het eigenlijk helemaal niet leuk meer.

En toch ben ik niet echt tevreden met de laatste firmware. Werkt wel perfect, maar door de noise aanpassingen, wordt hier de gain zo laag dat er bijna geen signalen meer getriggerd worden. Er is dus nog wel werk aan de winkel om de noise te elimineren.
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 21