Discussie forum met vragen over Blitzortung hardware, software etc
Door Luc
nolversteeg schrijft:
als je de opstelling geheel van de pc wilt verwijderen , moet er een andere cat5 netwerk connector op komen. degene die er nu op zit kan geen PIO.

en pas op, het systeem werkt op 5V via USB, en POI is veelal 48 volt. en de POI aansluiting zit op het board al aan de 5 volt, dus daar zal iets geknutseld moeten worden, de juiste POI connector staat vermeld in de bouwbeschrijving.
Hmm, ik had begrepen dat deze RED uitvoering juist bedoeld is om standalone te draaien (zonder PC). Dus ik snap niet helemaal waarom je deze dan toch aan een PC moet koppelen. Of heb ik dat verkeerd begrepen? Daarom snap ik ook niet dat je aan het board moet gaan sleutelen... ? :huh: :blink: ??

Gr,
Luc
Door nolversteeg
[img size=533]http://www.hetweeractueel.nl/images/fbfiles/images/tn_086.JPG[/img] Hoi Luc,

Dan heb je een lange UTP cat5e kabel nodig, voor de data naar het internet. en een power supply voor de voeding. via usb,

indien POI gebruikt wordt heb je in het geheel geen problemen, alleen de connector die aan het netwerk zit is daar nog niet geschikt voor.

Wat bij mij buiten zit is de antenne en de AMP, vervolg is een 2e amp ook in die buis maar dan met 2 ferriet antennes en uiteraard een ectra cat5e naar de controller, die binnen staat verbonden met het netwerk, aan de voeding en een GPS antenne die ook buiten ligt
Bijlagen
tn_086.JPG
tn_086.JPG (74.97 KiB) 3461 keer bekeken
Door Bernez
@ Luc,

Je hoeft idd geen PC te hebben. Één van de RJ-45 connector uit de controller plug je in je router/hub/switch (om verbinding met de server te maken) en die andere gaat naar de antenneversterker.

That's all.

Bernez
Door Sloefke
Hallo Allen,

Help... wat gaat er fout

Onlangs was ik ingelogd op RED bliksem onderwerp. Ik heb me op deze categorie geabonneerd en ik krijg trouw meldingen wanneer er een nieuw bericht is. Ik klik op de url in mijn postbox en kom dan bij de berichten echter wanneer ik inlog kom ik weer op een bericht uit van een maand geleden en ik kan met de beste wil van de wereld de nieuwe berichten vinden. Wat doe ik fout???

Groeten Joost
Door Luc
Bernez schrijft:
@ Luc,

Je hoeft idd geen PC te hebben. Één van de RJ-45 connector uit de controller plug je in je router/hub/switch (om verbinding met de server te maken) en die andere gaat naar de antenneversterker.

That's all.

Bernez
Oke, duidelijk! En voeding gaat dan gewoon via de bijgeleverde kabel zonder modificatie te maken?
Door nolversteeg
Ik krijg het idee dat je er niet aan moet beginnen Luc.

Deze vragen zijn alleen maar misleidend.

Het systeem bestaat uit 2 boards. die in elkaar gesoldeerd moeten worden. zonder kastje, met SMD .

Het kontroller board knoop je aan het Lan(internet) en aan een voeding, of via een USB kabeltje aan het stopcontact of aan de PC. en een externe GPS antenne

De AMP hang je met een Cat5e aan het controller board. waar een antenne aan komt.

zo simpel is het.

De software komt van Blitzortung die je met behulp van een USB kabeltje via de PC kan up/downloaden.wel even de interface downloaden.

Ik lees redelijk Duits,en Engels,(autodidact) en heb de hele zaak van de site van Blitzortung gehaald, en het is mij gelukt, ik heb met nog meer mensen het achtereind van mijn tong laten zien, en geld uit gegeven om met dit project mee te werken. zelfs solderen.

Ik heb met andere zaken via HWA ook al eens gezegd dat er in deze geen hapklare brokken geleverd worden.

Nu is het wachten totdat Egon,Toby en zijn Team de zaak onder controle krijgen.

Groeten Nol.
Door Luc
nolversteeg schrijft:
Ik krijg het idee dat je er niet aan moet beginnen Luc.

Deze vragen zijn alleen maar misleidend.

Het systeem bestaat uit 2 boards. die in elkaar gesoldeerd moeten worden. zonder kastje, met SMD .

Het kontroller board knoop je aan het Lan(internet) en aan een voeding, of via een USB kabeltje aan het stopcontact of aan de PC. en een externe GPS antenne

De AMP hang je met een Cat5e aan het controller board. waar een antenne aan komt.

zo simpel is het.

De software komt van Blitzortung die je met behulp van een USB kabeltje via de PC kan up/downloaden.wel even de interface downloaden.

Ik lees redelijk Duits,en Engels,(autodidact) en heb de hele zaak van de site van Blitzortung gehaald, en het is mij gelukt, ik heb met nog meer mensen het achtereind van mijn tong laten zien, en geld uit gegeven om met dit project mee te werken. zelfs solderen.

Ik heb met andere zaken via HWA ook al eens gezegd dat er in deze geen hapklare brokken geleverd worden.

Nu is het wachten totdat Egon,Toby en zijn Team de zaak onder controle krijgen.

Groeten Nol.
Het is me nu duidelijk hoe het in elkaar zit. Ik was even misleid door een opmerking in een eerder bericht van jou dat er wijzigingen nodig zijn. Daardoor ben ik extra vragen gaan stellen. Maar nu is het duidelijk.

Gr,
Luc
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 21