Discussie forum over weatherlink software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door osjohn
Mike schrijft:
osjohn schrijft:
Dus als ik het goed begrijp, de aaneen gesloten neerslag in dagen, zonder pauze.
( honderweer )

John

Moet het niet zijn : Aaneen gesloten dagen met neerslag??, daar kan gerust 22 uur droogte tussenzitten.

Hier de officiele omschrijving :

"Rain Storm
Rain Storm displays the rain total of the last rain event. It takes two tips of the
rain bucket to begin a storm event and 24 hours without rain to end a storm
event.

Press RAINDAY to toggle between the daily rain total and the Rain Storm total.
Rain accumulation may be displayed as either millimeters (mm) or inches (in)."

Ik kan dat woord storm niet rijmen, ( Aaneen gesloten dagen met neerslag, dan zouden toch het aantal dagen i.p.v. mm aangegeven zijn ?? )

Zou het kunnen zijn dat de grootste aaneengesloten regenbui ( mm )in 24uur weergegen wordt ?
Voorbeeld; 4 uur lang 15mm regen, na twee uur weer 3mm, na 3uur weer 4mm, zou weatherlink dan die 15mm aangeven ??

John
Door Mike
Nee het is ook geen goeie benaming vind ik, in het woordenboek staat het ook zo : rain storm - a storm with heavy rain.

Maar de VP2 bedoelt hiermee dus het aantal dagen aaneengesloten met neerslag, mits het niet 24u droog is, dan stopt de rain storm ;)
Door mavlo77
osjohn schrijft:
Zou het kunnen zijn dat de grootste aaneengesloten regenbui ( mm )in 24uur weergegen wordt ?
Voorbeeld; 4 uur lang 15mm regen, na twee uur weer 3mm, na 3uur weer 4mm, zou weatherlink dan die 15mm aangeven ??John

Nee waarom? Het geeft gewoon aan hoe ze het definieren. Niet zoals jij denkt ;).