Heb je mooie weerfoto's, deel ze dan op dit forum
Door Sjulp
Mike schrijft:
Sjulp schrijft:
Ik maak de foto's in het 16:9 formaat. Openen in Fotoshop Elements 7.0, mijn 'stempeltje' toevoegen en dan 'opslaan voor web'. Daar verander ik dan de pixels naar 800 breed en sla de boel op onder een nieuwe naam.

Ja oke, zover begrijp ik het wel ;) alleen wat ik niet begrijp is dat het forum bij mij mn foto's groter dan 500 pixels gaat bijsnijden, terwijl jij hier geen last van hebt.

Heb je er op gelet dat het bestand niet groter is dan 159 kB?
Anders weet ik het ook niet meer. Misschien dat de één wat meer mag dan de ander? :laugh:
Door Mike
Nou ik heb hierboven aan het topic staan : "Foto's mogen maximaal 499 x 499 pixels zijn. De bestandsgrootte is maximaal 50Kb.".
Door Sjulp
Bij 'nieuw bericht maken' heb je beneden 'Kies afbeelding als bijlage' met daarachter een leeg veld en een veld 'Bladeren' staan. Wanneer je met de pointer over 'bladeren' komt, verschijnt boven de tekst die je aan het typen bent de melding 'De afbeelding mag maximaal 800x800 - 150 KB zijn'. (wat een uitleg he ;) )

Ik weet dus niet of de grootte (in KB) de oorzaak is dat je foto wordt afgesneden; bij mij is het in ieder geval zonder problemen gelukt. Misschien weet Luc hier iets meer over.