Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door tvg
Bestaat dat wel, Bft in decimalen?

Als je het opzoekt in Wikipedia staat er ergens halverwege
"Een ander punt waar sommigen moeite mee hebben, is dat de schaal van Beaufort geen continue schaal is, dat wil zeggen dat er officieel niet zoiets bestaat als windkracht 4½ of windkracht 4,9."

Vandaar dat ik me dat afvroeg.

Groet
Theo
Door AenG
tvg schrijft:
Bestaat dat wel, Bft in decimalen?

Als je het opzoekt in Wikipedia staat er ergens halverwege
"Een ander punt waar sommigen moeite mee hebben, is dat de schaal van Beaufort geen continue schaal is, dat wil zeggen dat er officieel niet zoiets bestaat als windkracht 4½ of windkracht 4,9."

Vandaar dat ik me dat afvroeg.

Groet
Theo

Theo,

Ik denk niet dat het bestaat. Op het net kan ik er in ieder geval niets over vinden.
Misschien moet ik dan toch maar tevreden zijn met hele beaufortwaarden.

gr Geert
Door nolversteeg
googelen levert dit op als je wilt rekenen

De snelheid van de wind op de schaal Beaufort van 1946 is gebaseerd op de empirische formule:[3]

v = 0.836 B3/2 m/s
waar v bedraagt de gelijkwaardige windsnelheid 10 meter boven de oppervlakte en B is Beaufort schaalaantal. Bijvoorbeeld, B = zijn 9.5 verwant met 24.5 m/s wat aan de lagere grens van „10 Beaufort“ gelijk is. Gebruikend deze formule zouden de hoogste winden in orkanen 23 in de schaal zijn.

groeten Nol
Door baroman
nolversteeg schrijft:
Volgens mij bestaan er geen baufort waarden met cijfers achter de komma, het zijn de waarden van 1 tm 12

Hoi Geert

Hierin moet ik Nol gelijk geven Beaufort heeft alleen hele getallen, ik weet dat weeramateurs graag in tienden willen meten, maar in Beaufort gaat dit niet op.:huh:

Ronnie..