Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door xray21
Snarf2000 schrijft:
@Freeze

De belangrijkste eigenschappen/voordelen van mijn site bijvoorbeeld vindt ik het volgende:

- Het is nagenoeg volledig door mijzelf geschreven in php en html.
- Alle codes en rariteiten zijn door mij zo vaak door de vingers gegaan dat ik alle
ins en outs van mijn site door en door ken.
- Ik zit gelukkig niet vast aan een bepaalde cms en of template.
- Wijzigingen zijn gemakkelijk door te voeren.
- Ik ben de baas over mijn directorie structuur op mijn webserver.
- Zit er een bug of fout in mijn site, dan ben ik daar zelf de veroorzaker van.
- Ik werk zonder databases. (behalve de nieuwe ijsdiktekaart)
- Ik ben volledig vrij in mijn layout.
- De menustructuur is vrij aan te passen.

Frans

Dit is zeker een groot voordeel, omdat je zelf de gehele site door en door kent.
Je zit niet vast aan een kant en klare template.

Alex
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
Hallo Freeze,

Bedankt voor het compliment en dat ik in je Lijst sta met persoonlijke toppers.

Alleen heb je de oude URL van mij.

Ik was Weerstation Klazienaveen maar door verhuizing is het Weerstation Coevorden geworden.

De nieuwe url is http://www.weerstation-coevorden.nl

Dit is doorgestuurd vanaf Weerstation-klazienaveen.nl.Als je weerstation -klazienaveen aanklikt kom je op mijn nieuwe site van Weerstation Coevorden.

http://www.weerstation-coevorden.nl dat is de juiste in deze.

Ik hoop dat je het nog snapt :)

Mvg, Martijn Weerstation Coevorden
Door westkapellegek
Hallo freeze,
Vergeet niet dat zelf maken met html bv. ook leuk is!
Je kunt dan zelf alles maken en zeg nou zelf, dan kun je ook een beetje trots zijn!

heb ik zelf ook gedaan en ik ben niet ontevreden over het resultaat.

Groet
Niek
Door etab
Wietse schrijft:
Joomla, gewoon standaard templates, altijd jammer.

Hoezoo standaard templates,??

je kan er wel 10.000 vinden of gebruik Artisteer.

En over mooi valt te discusieren want smaak is persoonlijk.
Maar als hij deze mooi vindt is die van mij denk ik ook wel zijn smaak :whistle:
Door Wietse
Het lelijke eraan is dat je direct ziet dat het design van de website niet doorjezelf is ontworpen, gewoon een copy/paste.
Helemaal lullig is dat sommige site's gewoon precies een zelfde template gebruiken, vaak met een ander kleurtje.
Achja, ik maakt 't mooi zelf in kladblok/Notepad++ :).
Door etab
Ik heb die van mij zelf gemaakt met Artisteer.
Niks kopie van
Door wslangerak
Wietse schrijft:
Het lelijke eraan is dat je direct ziet dat het design van de website niet doorjezelf is ontworpen, gewoon een copy/paste.
Helemaal lullig is dat sommige site's gewoon precies een zelfde template gebruiken, vaak met een ander kleurtje.
Achja, ik maakt 't mooi zelf in kladblok/Notepad++ :).

Er is nog een heel verschil tussen een "mooie" site en een "mooie" site. Het zit namelijk niet alleen in het uiterlijk maar zeker ook in de functionaliteit en de betrouwbaarheid. Zo zal ik een site die misleidende links in het hoofdmenu zet eerlijk gezegd al snel links laten liggen. Nog erger dan pop-up schermen vind ik dat. 't Maakt een site een stuk minder "mooi".
Door Eckie76
Over uiterlijk kan je altijd twisten, maar zelfs een "lelijke" joomla-template kan je helemaal zelf opsmukken.
Templates zijn alleen bedoeld als opzetje, je kan vaak de hele css-structuur aan eigen wensen aanpassen.
Ook met Artisteer kan je fantastische dingen doen.
Dus om Joomla bij voorbaat af te serveren zonder er veel in verdiept te hebben is te kort door de bocht.
Het fantastische aan Joomla is de dynamiek en het gebruik van plugins, modules en componenten.
Door Overijse
@ Freeze

Thx om in je lijstje te staan al vind ik persoonlijk dat ik er niet in thuis hoor.

Voor mij persoonlijke is een goede (weer)site :

- een site die over het betreffende onderwerp gaat :) .
- een site waar je aan ziet dat de maker ervan zijn ziel, creativiteit, kunnen en soms ook probeersels in kwijt kan :) .
- een site zonder pop-ups of pop-unders:) .
- een site zonder verborgen en/of misleidende links:) .
- een site die de bezoeker brengt wat hij zoekt :) .
- een site die onderhouden wordt :) .
- een site zonder virussen, trojans:) .
- een site met een redelijke laadtijd:) .

Indien een website voor mij persoonlijk voldoet aan bovenstaand lijstje zal hij een terugkerende bezoeker aan mij hebben, ongeacht hij gemaakt is met eender welk cms, met eender welke standaard template, met eender welke eigen template, of in eender welke andere programmeertaal en dit met of zonder bling bling erop.

Grtz
Kris
Door WSWijk
Overijse schrijft:
@ Freeze

Thx om in je lijstje te staan al vind ik persoonlijk dat ik er niet in thuis hoor.

Voor mij persoonlijke is een goede (weer)site :

.
.
.

Indien een website voor mij persoonlijk voldoet aan bovenstaand lijstje zal hij een terugkerende bezoeker aan mij hebben, ongeacht hij gemaakt is met eender welk cms, met eender welke standaard template, met eender welke eigen template, of in eender welke andere programmeertaal en dit met of zonder bling bling erop.

Grtz
Kris

Volgens mij weet jij dan nu dus voor jezelf wat je nog aan je site moet doen om je site naar je eigen zin te krijgen (of maken).

Maar vertel eens, op welk(e) vlak(ken) voldoet je eigen site niet dan?