Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door jorisdijkstra
dibasta schrijft:
Al een keer de moeite genomen om alleen maar te kijken naar een cresta - pmt 980?

Ja :)

Maar dan kan ik beter doorsparen voor de veu dus eve 7 maanden spareb:)
Door hanszzz
Snap hier niets van Joris er zijn zat mensen die met een tfa werken en practies geen problemen meer mee hebben, er staat op het forum genoeg info om eventueele storingen op te kunnen lossen.
Ik zelf draai ook met de tfa heb een kwaliteitskabel met 2 ferrriet ringen erdoor en tot op heden gaat het goed.
Als ik jou was zou ik eerst maar eens naar je opstelling zien en mischien iets gaan veranderen soms is een kwartslag van de sensor draaien al genoeg of de console een andere plaatsje geven.
En tsja anders flink doorsparen voor een davis.

grt Hans vanuit het warme Ameland hahah
Door ws vreewijk
Hallo Joris,

Toch heb je nog een aantal opties.

Zet je weerstation op een andere locatie dat wil zeggen zover van je pc als je usb kabel lang is.(je zou zelfs je usb kabel eens kunnen verlengen tijdelijk)

probeer ook eens om je weerstation iets te draaien in een andere richting.

Is je huidige usb kabel voorzien van een ferriet kraal zo niet je kabel vervangen voor een die dat wel heeft,je kan ook losse kopen uit twee helften die kan je om je kabel heen klikken.

**************************************************************************************
Wat je ook nog kan doen en waar veel Duitse weer collega's succes mee hebben je antenne wat beter maken vd console maar ik weet niet hoe handig je bent misschien kan ik ergens een tekeningetje vinden voor je zal later ff zoeken.

Dan is er een software matig iets weet je zeker dat je je usb in je software zo hebt gezet datie niet na een bepaalde tijd dr mee nokt ik heb het nu NIET over de slaapstand van je pc maar puur over je usb poort.
zie deze link.er is ook een link voor vista of w7 ik weet niet wat je gebruikt.

http://www.himsa.com/Support/NOAHlinkKn ... fault.aspx

Laat even weten wat je zoal tot nu geprobeerd hebt en ook of je iets aan deze tips hebt gehad.

Stond je Usb poort al goed ???????

succes gr Chris
Door hanszzz
morgen Crhis die van de usb wist ik ook nog niet geld dit alleen voor windows XP, op de W 7 laptop geen last mee 24/7 per dag data.
en die zelfbouw antenne`s elke tip of link is welkom.

Grt Hans
Door ws vreewijk
http://www.wetterstationen.info/phpBB/v ... is+antenne

hier is te zien hoe je de antenne om moet bouwen.

Hun gaan uit van circa 17 cm ikzelf zou uitgaan van een 1/2 golf wat incl verkortings factor neerkomt op een antenne staafje van circa 30.5 cm dit komt voor ontvangst echt niet op een cm naukeurig.

Feit is dat het gedraaide gedrocht NIET als antennen kan worden omschreven in mijn ogen.

Dit geld voor vista en w7 net zo maar misschien stond je usb al zo datie niet in de power save stand gaat.

En dan nog iets schakel je windows update UIT doe dit handmatig als het jou uitkomt,ik ben met schade en schande wijs geworden stond steeds klem na de nacht met dank aan Bill Gates toen kreeg ik de tip van Martijn ws Coevorden en weg probleem.

gr Chris