Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door Snarf2000
Theo.

Op een forum vondt ik het volgende:

Ze hebben het gewoon goed weten te verstoppen!

Je moet een DynDNS Pro Free Trial starten en binnen de 30 dagen het Pro abonnement opzeggen. De Pro functionaliteit vervalt dan MAAR je mag 1 domeinnaam houden zolang er minstens 1x per maand mee aangemeld wordt. Enfin, dat is toch wat ik uit die pagina kan opmaken. Ik heb enkele weken geleden op die manier ook nog een domein kunnen maken en heb echter niets moeten doen voor de opzeg voor zover ik me kan herinneren.

Edit: Ik heb een artikel gevonden waarin ze de veranderingen tegenover vroeger uitleggen. Daarin bevestigen ze dat er met gratis accounts niets gaat gebeuren, op voorwaarde dat je minstens 1x per maand gaat aanmelden.

Frans
Door WSWijk
Maar hoe werkt het verder dan?

Ik heb een domein geregistreerd bij... laten we zeggen Webreus.
Ik heb een webserver thuis.

Bij webreus heb ik een doorverwijzing staan in de .htaccess naar
http://ip-adres/map

En dat moet ik doen voor al m'n domeinen? Want ik heb er nu 5...

Dan moet ik bij webreus iets doen met een doorverwijzing naar dyndns?
En bij dyndns een verwijzing naar m'n webserver of zo?

Gokje.. geen ervaring daarmee...

Thans
Door AenG
De aanmeldprocedure bij dyndns is inderdaad gewijzigd. Gelijk een gratis account aanvragen is niet meer mogelijk maar gaat nu via een omweg.

Hoe werkt het.

-maak bij dyndns een account aan bv. wijk.dyndns.tv
-dit adres koppel je dan bij dyndns aan je ipnummer bv 123.45.23.45
-het ipadres moet je nu vergeten en alleen wijk.dyndns.tv gebruiken. Deze wordt dan automatisch doorgelinkt naar je ipadres.

Maar als nu je ipadres veranderd, wat dan?

-in veel routers kun je instellen dat bij een wijziging van je ipadres je router automatisch je ipadres bij dyndns wijzigt.
-heb je deze optie niet in je router dan zijn er gratis programma’s die dit voor je doen

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is geworden.

Gr . Geert
Door yjb
Hou er wel rekening mee dat het tot wel 24 uur kan duren voordat HWA een gewijzigd IP adres oppikt.

Dit heeft met het caching mechanisme in DNS te maken (aan de client side voornamelijk), en het maakt dus eigenlijk niet uit bij wie je DNS services afneemt.

DNS caching wordt gebruikt om de DNS servers te ontlasten, het heeft normaliter geen zin om iedere keer weer opnieuw aan de DNS server te vragen wat het ip adres van bijv Google is.

Ik host mijn server ook thuis, en als Ziggo mij een ander IP adres geeft (1-2 * per jaar), duurt het een heel aantal uren voordat HWA dit ook "ziet". Het gaat uiteindelijk wel automatisch. Voor zover ik weet heeft Luc geen mogelijkheden om de DNS cache met de hand te flushen.

Ysbrand