Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Kees,

Het probleem begint volgens mij al in WD hier op de PC. Als ik hier in Wdisplay/webfiles het bestand clientraw.txt open zie ik de code die normaal in customtextout10.txt staat. En andersom staat de code van customtextout10.txt in clientraw.txt.

Verder heb ik de instellingen aangepast.

Groet, JanvR
Hallo Jan,

De clientraw.txt op je website is nu wel goed, kijk maar hier:
http://www.jvrijswijk.nl/clientraw.txt

De customtextout10.txt is nu ook goed en wordt netjes om de 10 min. ge-update:
http://www.jvrijswijk.nl/customtextout10.txt

Dus dat gaat nu goed! Misschien moet je nu in de ajax Settings.php nog even het juiste pad naar je clientraw en testtags.php checken: dat moet zijn ./clientraw.txt en ./testtags.php

Succes!
Kees,

De gegevens zijn hier weer te zien gelukkig. Dat is weer in orde al is het wel zo dat door de installatie van een Weather Envoy de windrichting zo'n 30° ruimend afwijkt. Dit kan niet in de software worden aangepast is mij verteld en ik moet dus een keer het dak op om de aangever te draaien. WIk zal maar een dag met minder wind afwachten.

Op m'n site wordt het nog niet ververst dus zit er ergens iets nog niet goed. De zoektocht gaat verder.

Groet, JanvR
Steeds een stappie dichterbij :)

Je kan in WD trouwens wel de windrichting aanpassen:

Control Panel > Offsets & Initial rain > Tabblad Windspeed/direction en dan bij Direction offset de offset (+ of -) ingeven, daarna Yes klikken. Scheelt je een klimtocht, laat dat maar aan Sinterklaas over in deze dagen...

In betreffende files van WD-ajax zou ik de betreffende files goed het pad naar de clientraw en testtags nakijken, ik denk dat daar ergens iets niet goed staat.

Succes, ik hou het in de gaten!
Kees.
Hoi Kees,

De windrichting is aangepast, een gouden tip!!!

Het verdere probleem is volgens mij dat de settings.php niet wordt geupload., Ik kan in de ftplogs niet zien dat settings.txt of .php wordt geupload. Dat is het probleen met het updaten van de site. vermoed ik.

Groet, JanvR
Hoi Jan,

De Settings.php (met hoofdletter S) is een onderdeel van de WD-Ajax template, waarin de verschillende instellingen staan. Die heb je dus als het goed is met het hele pakket ge-upload naar je site. En daarin staat het pad naar je clientraw.txt en testtags.php.

Heb je de WD-Ajax files gewoon in de root van je website gezet of in een aparte directory? Als ze in de root staan zou het pad zoals gezegd ./clientraw.txt en ./testtags.php moeten zijn. Staan de ajax-files in een aparte directory zou het ../clientraw.txt en ../testtags.php moeten zijn.

In de Settings.php vind je dit in de regels 83 en 100.

Groeten,
Kees.
Dag Kees,

Ik had in Settings.php de default language op 'nl' gezet. :huh: :huh: Nadat ik dit weer teruggebracht naar 'en' ging hij direkt updaten.

t'Is leuk om te zien dat alles direct wordt weergegeven. Ik kan de site nu gaan afmaken. Dat lijkt me een leuke klus.

Jij nogmaals bedankt voor je adviezen en meedenken.

Groet, JanvR
Mmm, da's vreemd, zou eigenlijk niet mogen. Maar goed, 't werkt nu in ieder geval. Heb je 'm nu weer op "nl" gezet? Want ik krijg nu direct Nederlands te zien, mét update...

AANVULLING:
O nee, er zat nog een cookie in de cache van mijn browser. Dan onthoudt-ie de taal die je het laatst hebt gebruikt.