Discussie forum over overige software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door SpeedyGJ
P.S lees vorige reactie van mij op vorige pagina ;)

Hmmz bestand inzenden lijkt niet goed te gaan. Hierbij het bestand nog een keer.
Bijlagen
(3.58 KiB) 237 keer gedownload
Door SpeedyGJ
Inmiddels heb ik dit programma al een hele tijd draaien en moet zeggen dat het heel fijn werkt.
De banners / Avatars werken als een zonnetje en wordt om de 2 seconden geupdate. Sinds kort hebben ze ook Cumulus Live :) sinds gister heb ik ook deze draaien, echter wel aantal vragen gesteld hier wordt nog na gekeken.

Vragen waren onder ander:
Of het mogelijk was om de Vp2 console als screen te gebruiken :) dit kon wel alleen verrichte weer een heel andere code, helaas heeft hij hier momenteel niet veel tijd voor, toch lijk ik niet de enige te zijn want nog iemand bleek hier ook geïnteresseerd in te zijn, misschien op korte termijn!

Als alles een beetje goed draait en meer instellingen kan worden aangepast zal dit waarschijnlijk een vervanger worden van WDL.

Hier de link:
Klik hier

P.S, laat em niet op achtergrond draaien, alle wind data wordt met de grafiek bij gehouden, zodra deze op achtergrond draait laad hij dit niet meer, als je de pagina weer voor je hebt blijft het even hangen.
Door Willy Peters
Nadat ik positieve reacties gelezen had over Cumulus heb ik besloten om dit ook maar eens te proberen. Inmiddels heb ik Cumulus naast Wswin draaien. Op zich gaat dit prima. Ook de upload naar mijn homepage gaat goed. Waar ik niks van snap is hoe ik nu een mooie opmaak kan realiseren. Ik heb Cumulus Realtime gedownload en de readme file gelezen maar eerlijk gezegd snap ik er geen hout van. Wie kan mij een hint geven hoe ik dit aan moet pakken?

http://www.meteowijchen.nl/Cumulus/index.htm

Willy
Door SpeedyGJ
Die website is niet helemaal in orde, de css style bestand mist, zorg dat de link naar de .css bestand juist is.

Voor de rest, real time is helemaal niet moeilijk om aan de praat te krijgen, je moet alleen de link in het bestand cumulusRealtime.xml naar het juiste bestand realtime.txt.
Open het bestand cumulusRealtime.xml met wordpad en kladblok of een ander html editor.
Bij Adres moet je dus de pad aangeven waar je realtime.txt staat, in mijn geval dus: http://www.weerstation-holwerd.nl/weer2/realtime.txt

Succes en als het niet lukt dan hoor ik het wel ;)

P.S heb je prive bericht gelezen ;)
Door eugel
Ook ik heb deze software gedownload. Nu nog de NL versie. zag in dit topic dat ie misschien komt.
Zal er ook eens mee gaan stoeien. Ziet er in iedergeval wel goed uit.

is het trouwens mogelijk om met deze software oude data van WSWIN te laden?
Bedoel dus mijn bestaande wswin data te converteren en in Cumulus te laden?

Groeten Marcel Eugelink

Weerstation Hengelo gld
Door Marcel
Inderdaad mooi programma.
Heeft iemand een korte nederlandse beschrijving hoe ik de weerdata van de VP2 of van WSwin naar Cumulus kan krijgen.
Mijn Engels is nl niet zo best :(

Ik heb een VP2 en draai weatherlink en Wswin.

Alvast bedankt.

Marcel
Door SpeedyGJ
Helaas is dit nog niet mogelijk, in de volgende versie zou hij dit er wel in gaan bakken wat natuurlijk super is :)
Momenteel is dit de enigste programma die realtime data kan leveren zonder dat het programma kuren begint te krijgen. WL en WD willen nog wel eens problemen geven.

Kortom nog even geduld! :)
Door Marcel
hoe krijg ik de data dan van mijn VP2 naar de cumulus software?

Marcel
Door weerzoetermeer
Marcel,

Lees nou eens het bericht van SpeedyGJ....

Gr.
Thierry
Door SpeedyGJ
Alles op een rij:

1: Software is Engels...wat is het probleem? WeatherLink is ook Engels net als WeatherDisplay ;) maar er kan hier eventueel een aanvraag voor worden gedaan :)

2: Momenteel is het nog niet mogelijk om het archief data erin te zetten deze wordt in de volgende versie wel mogelijk gemaakt.

3: Deze software heeft geen externe programma nodig om de data binnen te halen.

Hoop dat het nu wat duidelijker is voor iedereen.
Software is stabiel zelfs bij 2seconden update.