Algemeen forum voor discussie over de website
Door Luc
Er zijn flinke vorderingen gemaakt met de samenwerking tussen Hetweeractueel.nl en Meteo Consult. De streefdatum was 1 december.

Tijdens de laatste testen is duidelijk geworden dat we 1 december net niet gaan redden. Er zijn nog een paar kleine probleempjes die we verwachten in de loop van volgende week op te lossen. Ik kan op dit moment geen precieze datum geven, maar ik verwacht dat ergens in de tweede week van december de samenwerking van start kan gaan.

Ik zal jullie niet langer in spanning houden omtrent de inhoud van de samenwerking. Hier kunnen jullie de samenwerkingsovereenkomst lezen.

Om alvast een idee te geven hoe de MOS verwachtingen als plaatje eruit gaan zien, heb ik hier een voorbeeld weergegeven.

Bijlagen
MOSmeerdaagse.jpg
MOSmeerdaagse.jpg (97.21 KiB) 2320 keer bekeken
Door Meteonoord
Eindelijk staan we daadwerkelijk aan de vooravond van een eventuele samenwerking met MC.

Op het eerste gezicht heb ik toch wel enige bezwaren tegen de formulering van het geheel en de waarnemer, diegene die zorgd dat de gegevens er komen, komt er toch wel bekaaid af. Ook mis ik de mededeling over de verzorging van het werk van Luc.

Op deze manier komt MC, in mijn ogen, zakelijk gezien toch wel heel goedkoop aan een waarnemers netwerk.

Waarde collega's, zie dit als een schot voor de boeg, in een later stadium hoop ik mijn mening wat uitgebreider te kunnen verwoorden.

We hebben met z'n allen een nat en koud weekend voor de boeg die zich uitstekend leent om het één en ander eens goed te overdenken.

Met collegiale groet,

Bert J. van Bergen.
Door nolversteeg
goed werk geleverd Luc, ik ben zeker van de partij ik heb diverse andere websites bekeken en deze site komt er volgens mij het beste uit zeker met wat extra gegevens alleen niet te hopen dat we door de bomen het bos niet meer kunnen zien

nolversteeg Eersel
Door wsp
Hallo,

Eventjes reageren.

Het idee vindt ik wel leuk, maar wel jammer dat de gegevens zelf niet worden vermeldt van waar in Wageningen.

Persoonlijk, zal wel meer werk zijn, zou ik zeggen als er een weerstation zit, dat er dan wel bij moet staan en zit er geen weerstation, zoals het plaatje Wageningen dan alleen de tekst die er nu onder staat, dat is mijn mening.

In de beschrijving staat namelijk dat MC niks door speelt aan derden, dus niet, MC verkoopt ook die data, data wat wij verzamelen en ook Luc verzamelt.

Staat mijn naam niet eronder zal ik niet deel nemen aan MC, dit niet voor Luc, maar voor MC, die komen er gemakkelijk van af op deze manier en zelf denk ik ook nog eens dat Luc zelf zijn eigen ruiten gaat ingooien, maar goed, zal nu wel aan gevallen gaan worden, maar dit is mijn mening en misschien door een flinke onverwachte drukte en stress dat ik bot overkom, maar de opzet is leuk, maar niet perfect.
Door Efjee
Hallo,

Ik ben blij :woohoo: dat eea. nu eindelijk gaat spelen, ik ben van de partij en zie alleen het positieve van deze twee kanten. :) :) :)
Grtz Efjee.

http//:www.weerstationmaasbracht.eu
info@weerstationmaasbracht.eu

Binnen afzienbare tijd ga ik over van mijn Cresta naar Wireless Vantage Pro 2 weerstation, om zo nog beter input te kunnen leveren.
Door Meteo Simpelveld
Goedemorgen Luc,
Zoals ik reeds eerder heb aangegeven:
Op zichzelf is het wel een aardig idee, echter hou rekening ermee dat dit een commerciële organisatie is.
Van mij kunnen ze wel de gegevens hebben onder de huidige condities, maar dan wil ik wel een autorisatie van hun hebben voor o.a. Landbouw en tuinbouw, Gladheid en waterbeheer.

Is de conclusie dat ik geen meerwaarde zie voor ons als Meteo Simpelveld.
De Mos verwachting welke hun geven is voor ons wel te gebruiken ter controle of wij de juiste verwachtingen hebben gemaakt.
Wij maken zelf en publiceren verwachtingen voor de huidige dag en dan 4 dagen vooruit.
Tevens zie ik in de Mos afbeelding niet de naam van het aanleverende weerstation.
Ik zie alleen voordelen voor Meteo Consult terwijl wij er bekaaid vanaf zullen komen.

Niets van mijn wensen is gehonoreerd dus op dit moment moet ik de conclusie trekken dat wij hier geen medewerking aangeven.

Groet Bert
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 45