Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door Snarf2000
Jee, ik zal een schot doen.
Met 1-Wire kun je uitbreiden zo veel je wil.
Alle componenten zijn los te verkrijgen.
Een temperatuursensor kost ca 2 euro ((Davis € 125) Ik heb er 9.
1-Wire onweer detector kost maar $28.75
Het is enorm leuk voor iemand met een klein beetje electronica ervaring (ik had 0)
Er komen steeds meer 1-Wire freaks.

1-Wire is eigenlijk heel leuk om je bestaande station uit te breiden.

Nadeel:
1-Wire betekent dus 1 draad en daarom niet draadloos
Veel onderdelen komen uit de USA (verzendkosten)

Frans
Door ws vreewijk
Hi FRans Davis € 125.00 ??????? waar dan ??? ik dacht dat je een temp station nodig had €175.00 type 6372ov

of een wet leaf station 6345ov € 209.00 en elke sensor type 6470 kost dan
nog eens € 59.00 per stuk en meten erg grof stappen van ik meen 0.5 graad.

De combinatie van een bestaand station en 1-wire is de beste optie,wat jij ook schrijft.

gr Chris
Door walberg
Dit bevestigd al 80 procent van mijn vermoedens, van de Dallas 18 serie temperatuurssensor wist ik al dat die behoorlijk nauwkeurig was, van de rest weet ik niets maar ik begrijp hieruit dat de onderdelen toch wel heel nauwkeurig zijn, en voor wat betreft draadloze apparatuur heb ik in de praktijk heel slechte ervaringen dus dat dit bedraad is deert mij niet. Nu nog even een dealer vinden die het gros van deze producten kan leveren. Bij die hobby boards zag ik niet zoveel.
Door ws vreewijk
Hi Frans welke dan \\?????:huh:

Je hebt een temp station nodig en die kost al €175.00 want een losse sensor aanprikken op je Davis kan niet,nadeel je kan maar EEN sensor erop aansluiten beetje duur grapje en dan nog in stappen van een halve graad.
Of de leaf wetness dan kunnen er 4 temp sensoren op elke sensor kost €59.00 extra maar ook weer in stappen van 0.5 graden dus welke bedoel je dan ??:cheer:

Of zie ik er een over het hoofd:woohoo: ( of bedoel je een vervang sensor ter reparatie maar daar kan je geen extra meting mee doen)

*********************************************************************************
@ Walberg bij hobby boards zag je niet veel heb je wel goed gekeken dan
http://www.hobby-boards.com/catalog/index.php?cPath=22

de website is niet zo overzichtelijk dus ff beetje in rond neuzen zou ik zeggen hierboven de link direct naar de store voor weer,klik links boven in voor andere mogelijkheden en uitleg incl **information** deel ook leuk om ff door te spitten.

Bestellingen via normale weg komen ( je kan ook snel transport kiezen maar is overbodig komt via normale post snel binnen) in enkele dagen binnen,en Eric geeft graag antwoord op je vragen per mail.

mvr gr Chris

Ik heb nog een leuke een Davis uv sensor €299.00 ach weet je wat het ophang beugeltje er ook maar bij €29.00 totaal €328.00 euri's

DE Hobby boards uv meter $40.00 dus € 30.00 ok daar moet je een behuizing bij kopen die kost $8.00 dus €5.60 totaal dus €35.60 euri's

Voor wie tegen de draden opkijkt er hoeft van buiten maar EEN draad naar binnen op die kan je alles aan prikken.

Ik Draaf door:silly:
Door Snarf2000
Wel een beetje en het hele topic gaat in de war.
Ik bedoel: de vervangingssensor voor in de davis.
Die je plaatst ter vervanging van een kapotte.
Geplaatst tussen de schoteltjes.
Deze dus
[img]http://www.weerstationkopen.nl/images/productimages/big/davisthermosensorb.jpg[/img]
Door ws vreewijk
Ja Frans maar die kan je niet als extra temp sensor nemen.:blush:

Ok sorry:laugh: on topic 1-wire how to.

gr Chris
Door walberg
Let wel op met de cat 5 ik heb dat vroeger heel vaak gebruikt, de prijzen lopen daarvan echt flink uiteen. Er wordt soms wel 2 euro per meter gevraagd en enkele jaren geleden heb ik cat6 kabel gekocht voor 15 euro per 100 meter voor mijn gigabit netwerk, dus dat zal voor dit werk zeker volstaan lijkt mij. Voor de pluggen idem dito, soms 1 euro terwijl ik mijn pluggen ooit per 100 stuks tegelijk kocht voor maar 8 gulden per 100 stuks terwijl deze dan per stuk 40 cent waren.

Overigens is 1-wire voor mij nieuw en heb ik dus geen ervaring mee.
Door ws vreewijk
Bedankt voor de tip Bob,

En geen ervaring geen probleem er zijn in middels een aantal gebruikers dus dat komt goed.

De usb to 1-wire adapter type DS9490R-A aanschaffen en een paar temp sensors daar ff lekker mee stoeien later kan je altijd uitbreiden.

Als je zelf niet wil solderen later als je gaat uitbreiden kan je kant en klaar kopen ook bij hobby boards.

gr Chris
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 17