Algemeen forum voor discussie over de website
Door etab
Even populair gezegd. Ik zie hier een kans voor een win win situatie.

Ik heb wel het weer actueel (;) ) op mijn site. Maar een goede verwachting heb ik niet.
Als de samenwerking daar iets aan kan doen. Ben ik 100% voor.
Overigens eerlijk gezegd kan meteo consult zowieso wel aan de data komen als ze de websites afschuimen.
Nu hebben ze het enkel in ene binnen en scheelt het ze een hoop werk.
Door lagrouw
Beste Luc,

Ik vind dit alles een prima idee, zolang elk weerstation die een eigen site heeft, deze voorspelling (van zijn eigen locatie) in tabelvorm, (zoals het voorbeeld) ook "gratis" op zijn eigen site mag publiceren.

Ik heb nu al zo iets voor Groot-Ammers, zie
http://www.weerstationgrootammers.nl/we ... chting.htm

En dan ga ik er ook vanuit, dat deze geactualiseerd blijft.

Succes verder.

Groetjes,

Ad Lagrouw
Door weerzoetermeer
Beste mede weeramateurs, Luc en MeteoConsult,

Ik vind dit een lastig hoofdstuk. Waarschijnlijk ben ik nu één van de weinige die hier toch wel een beetje pijn zijn buik van krijgt.

MeteoConsult is een commercieël bedrijf wat enkele jaren geleden ons veel liet betalen voor een paar radar beelden. Pas toen Buienradar.nl om de hoek kwam kijken waren de radarbeelden van MeteoConsult ineens gratis.

Ik ben van mening dat MeteoConsult met een betere compensatie moet komen voor het verkrijgen van onze gegevens dan alleen een weerbericht waar wellicht ook nog de naam MeteoConsult of Weeractueel in komt te staan. Zij hebben de beschikking over waarnemingen van vele amateurs verspreid over het land, electronisch aangeleverd. Dus dat wij dan de beschikking hebben over de gegevens van MeteoConsult lijkt mij niet meer als normaal.

Ik vraag mij ook af wat Weeractueel krijgt voor het leveren van de gegevens. Mits de ontvangen gelden voor Weeractueel gebruikt worden, voor het dekken van de kosten van de site, heb ik daar uiteraard geen problemen mee.

Voor de rest zou MeteoConsult de garantie moeten geven dat de gegevens van de amateurs gratis beschikbaar moeten zijn op de site van MeteoConsult inclusief een link naar de eigen pagina van de weeramateur.

Voor de rest wil ik iedereen succes wensen met zijn weerstation en/of weersite en vooral veel weer plezier!
Door truustornado
Ik sluit me geheel aan bij de reactie van Weerzoetermeer. Ik heb hier weinig aan toe te voegen.
greetttzzz Trudy

weerzoetermeer schrijft:
Beste mede weeramateurs, Luc en MeteoConsult,

Ik vind dit een lastig hoofdstuk. Waarschijnlijk ben ik nu één van de weinige die hier toch wel een beetje pijn zijn buik van krijgt.

MeteoConsult is een commercieël bedrijf wat enkele jaren geleden ons veel liet betalen voor een paar radar beelden. Pas toen Buienradar.nl om de hoek kwam kijken waren de radarbeelden van MeteoConsult ineens gratis.

Ik ben van mening dat MeteoConsult met een betere compensatie moet komen voor het verkrijgen van onze gegevens dan alleen een weerbericht waar wellicht ook nog de naam MeteoConsult of Weeractueel in komt te staan. Zij hebben de beschikking over waarnemingen van vele amateurs verspreid over het land, electronisch aangeleverd. Dus dat wij dan de beschikking hebben over de gegevens van MeteoConsult lijkt mij niet meer als normaal.

Ik vraag mij ook af wat Weeractueel krijgt voor het leveren van de gegevens. Mits de ontvangen gelden voor Weeractueel gebruikt worden, voor het dekken van de kosten van de site, heb ik daar uiteraard geen problemen mee.

Voor de rest zou MeteoConsult de garantie moeten geven dat de gegevens van de amateurs gratis beschikbaar moeten zijn op de site van MeteoConsult inclusief een link naar de eigen pagina van de weeramateur.

Voor de rest wil ik iedereen succes wensen met zijn weerstation en/of weersite en vooral veel weer plezier!
Door Zaferr
Net als sommige hier, is het wel lastig, wat leuk zou zijn, in ruil voor onze data, een eigen weersverwachting voor op de website, evt. tekst of in plaatjes.. Dan compenseer je dat toch weer, als ik lees over Meteo Consult... zelf weet ik verder niet veel over ze ;) maar wij, en vooral Hetweeractueel zou er wat voor terug moeten krijgen! verder ben ik er een voorstander van
Door jorissynaeve
In België zullen we er wel niet zo veel aan hebben denk ik e?
Mja, zolang dat wij er geen nadeel van ondervinden (nutteloze banners, betalen,..) is dat voor mij ok hoor.

ps ot: Ik geraak niet via de link "begin en pagina "1" naar het begin van dit topic. Foutje?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 45