Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door wslangerak
woodyf4u schrijft:
Bestaat dit als mogelijkheid voor iemand zoals ik die niet zelf MOS-gegevens ergens aan levert?

Gewist

ZIE RECTIFICATIE HIERONDER

Als je met XML/PHP overweg kunt is dit misschien ook een optie:
Buienradar.
Hier kan je voor een flink aantal plaatsen de actuele info en (meerdaagse) verwachting uit halen.

Integratie van het bovenstaande in Joomla! lijkt me geen probleem.

Gr,
Door woodyf4u
OK Kees,
Dat lijkt mij een goed idee.
Ik zou dan graag van het dichtst bijzijnde weerstation (Diepenveen) gebruik willen maken.
Helaas kan ik zelf geen contact-informatie vinden over de eigenaar van dit weer-station. De website van dat station is www.icefox.nl

Kun jij mij aangeven hoe ik met deze eigenaar in contact kan komen?
Misschien heb jij de optie om als moderator een bericht te sturen naar de eigenaar met het verzoek om mij te benaderen.
Ik weet of dat mogelijk is, maar dat lees ik graag van je.
Alvast bedankt voor de moeite.

En als reactie op je vraag over programmeren met php, kan ik je antwoorden dat ik daar niet goed in ben. Voor DutchJoomla ben ik lid van het vertaalteam en dat gaat mij goed af, websites bouwen met Joomla! gaat ook goed, maar programmeren lukt mij niet.
Ben je bereid om php-code aan te bieden/te delen, zodat ik op mijn website de MOS-informatie van een weerstation kan tonen?
Door wslangerak
De gebruikersnaam van de eigenaar van dat station is hier op HWA ook icefox. Je kunt hem zelf een PM sturen.

Code om de MOS-XML om te zetten is uitvoerig besproken op het forum, zie bijvoorbeeld dit topic: ******. Leve de zoekfunctie ;)

En dan nog een nieuwsgierig vraagje: voor wat voor site wil je 't gaan gebruiken?

Gr,

Door woodyf4u
Dank Kees voor je snelle en nuttige informatie! :)

Ik zal een PM aan Icefox gaan sturen. Ik zag op zijn website dat hij op vakantie is, dus zal dit rond het einde van zijn vakantie doen. Ik wil hem graag eerst laten genieten in The States.

De code zal ik morgen eens uitgebreid bekijken. Bedankt voor het zoeken.

De website waar het om gaat is: www.obs-desleutel.nl
Een basisschoolwebsite voor deze school in Schalkhaar.
De school heeft natuurlijk wel eens buitenactiviteiten en dan is het leuk om ze op hun eigen website te informeren over weer uit de directe regio.
Diepenveen ligt daar dan erg mooi dichtbij. Het is namelijk maar één dorp van Schalkhaar.

De eerder in de reacties hier genoemde extensies voor Joomla! ken ik al wel en heb die ook allemaal uitgeprobeerd, maar die kennen hun beperkingen.
Met de maker van Mambweather heb ik contact gehad, maar die extensie kent alleen maar METAR-stations en die liggen hier in de buurt te ver weg.
Ook GK Weather en de anderen halen van (niet altijd) bekende weerstations hun informatie. Zo maken sommigen gebruik van de website weather.com, maar dat is een beetje onduidelijk waar die de bronnen heeft.
Vandaar dus dat ik hier op deze website aan het vragen ben naar echt actuele regio-weerinfo.

En wie weet raak ik nog wel aangestoken door het weervirus en ga ik zelf ook eens stoeien met een weerstation. Maar dat is pas voor later.....;)
Door wslangerak
OK, duidelijk! Leuk project voor de school inderdaad. Ziet er goed uit die site.

Mocht je er met die XML-PHP niet uitkomen kan je altijd even kontakt met me opnemen, nadat je een babbel met die vakantieganger uit Diepenveen hebt gemaakt.

Succes!

Door wslangerak
RECTIFICATIE

Ik heb jullie verkeerde info voorgeschoteld, waarvoor mijn excuses.

Het is namelijk niet toegestaan de MOS-XML op een andere dan je eigen site te gebruiken.

Dit staat in de voorwaarden, waarmee iedereen akkoord gaat op de beheerpagina van het weerstation:

[center][/center]

Nogmaals, mijn excuses!

Gr,
Bijlagen
hwa_mos_xml.jpg
hwa_mos_xml.jpg (18.61 KiB) 2999 keer bekeken
Door woodyf4u
Nou, dat is dan behoorlijk jammer, maar helaas :(

Bij deze wil ik dan mijn vraag opnieuw stellen:

Wie weet er mogelijkheden om actueel weer uit de nabije regio op een (Joomla!)website te kunnen tonen.
Misschien zijn er mogelijkheden dat iemand het zelf heeft geprogrammeerd en dat met de (Joomla!)websitebouwers wil delen.

Ik wacht af en hoop op succes.
Door WSWijk
Hoi Woodyf4u,

Als je eens kijkt op mijn site (weerstation-wijk.nl) en je kijkt eens in het menu links, onder "Verwachtingen" en je kiest daar voor "10-daagse vooruitzichten op plaatsnaam (NL)", kijkt dan onder Overijssel en klikt dan bij nr. 28 op Schalkhaar.

De gegevens die je dan te zien krijgt, heb je daar iets aan?
Het is een PHP bestandje wat deze output toont.

Als dit iets is, moet je maar even een seintje geven. Dan kan je dat bestandje wel krijgen.

Groeten

Theo
Weerstation-Wijk.nl

ps: dit zijn gegevens die door het Noorse weerinstituut worden verstrekt.