Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door petergroeneveld
dualfoot schrijft:
Peter, het wil nog niet helemaal lukken. Ik heb in mijn webfiles map testtags.txt staan. Dan heb ik bij general ftp functions heb ik bij local staan: C://Program Files/WDisplay/webfiles/testtags.txt en ik heb bij remote staan testtags.php

[img]http://weer.fbloo.nl/general.PNG[/img]

Dit doe ik toch goed of niet? Ik denk het niet want als ik in testtags.php (die wd upload) zijn de tags daar nog niet ingevuld.

Waar ga ik de mist in?

Ik zit over deze manier na te denken omdat het veel makkelijker is dan dingen uit clientraw uitlezen.

Alvast bedankt!

ps. Website design is af http://www.weer.fbloo.nl

Had een drukke dag vandaag en kan niet altijd gelijk beantwoorden. Iemand van 4 VWO had dit toch ook zelf kunnen uitvogelen. :laugh: Maar gelukkig heeft Kees het antwoord al gegeven, thanks Kees.

Zie dat je al wat op de site hebt staan dus het begin is er, zou zeggen bouw het zo verder op, ben zelf ook al jaren bezig :woohoo: en het veranderd bij mij nog wel eens. Ga zo door dan komt het wel goed!
Door petergroeneveld
AenG schrijft:
Een duidelijke uitleg Peter. Hier doe je veel weeramateurs een plezier mee.

Je hebt niet toevallig ook een routine om de waarden te verversen zonder de hele website opnieuw te laden.:)

gr Geert

Geert,

De actuele data wordt bij mij elke 5 of 10 minuten geupload o.a. door WD dus het heeft voor mij geen zin om de waarden constant te laten verversen. Blijf zelf ook niet 5 minuten wachten totdat alles weer gaat veranderen dus heb ik hier ook niets voor ingebouwd. Als iemand een pagina gaat bekijken dan ziet die de laatste upload en blijft vervolgens toch niet wachten tot de volgende upload.

Als ik het goed begrijp wil je een soort live meting hebben, zelf gebruik ik hiervoor live weermeters van WDL. Als het stormt dan wil ik de wind metingen nog wel eens volgen maar anders kijk ik er weinig naar moet ik zeggen.

Misschien dat iemand anders wel zoiets heeft ingebouwd en die je dan op weg kan helpen. ;)
Door AenG
Peter,

Ik ben op dit moment met de Saratoga (ajax) scripts bezig. Dat werkt nu goed.
http://www.hetweerinboskamp.nl/weblog/2 ... ember-2010

Als je met de materie bezig bent komen er telkens nieuwe ideeën naar boven. Ik dacht dat je misschien een betere oplossing had die ik kan toepassen. Een soort van super universeel Ajax script:)

Bedankt in ieder geval voor je reactie.

Gr Geert
Door dualfoot
Nog een vraag:P

Hij laadt nu alles keurig uit testtags.php maar ik heb nog een probleem. WD vult de tags automatisch in met een graden celcius teken. Op internet komt er voor dit tekentje nu een vraagtekentje te staan. Ik weet dat je het kan oplossen door UTF-8 te gebruiken, dit heb ik al geprobeerd maar het werkt nog niet.

Is er een manier om er voor te zorgen dat WD niet automatisch een graden teken neerzet?
Door WSWijk
dualfoot schrijft:

Hij laadt nu alles keurig uit testtags.php maar ik heb nog een probleem. WD vult de tags automatisch in met een graden celcius teken. Op internet komt er voor dit tekentje nu een vraagtekentje te staan. Ik weet dat je het kan oplossen door UTF-8 te gebruiken, dit heb ik al geprobeerd maar het werkt nog niet.

Is er een manier om er voor te zorgen dat WD niet automatisch een graden teken neerzet?

Ik kwam net op hetzelfde probleem uit.
Moet je even charset=ISO-8859-1 gebruiken...
Zo heb ik het dus opgelost.

Groeten

Theo
Door dualfoot
WSWijk schrijft:
dualfoot schrijft:

Groeten

Theo

Ha, bedankt!

Werkt nu wel. Zit alleen dat bij bijvoorbeeld de windchill een spatie tussen de waarde en het tekentje staat en bij temperatuur staat er geen spatie tussen.

In ieder geval bedankt!
Door WSWijk
dualfoot schrijft:
WSWijk schrijft:
dualfoot schrijft:

Groeten

Theo

Ha, bedankt!

Werkt nu wel. Zit alleen dat bij bijvoorbeeld de windchill een spatie tussen de waarde en het tekentje staat en bij temperatuur staat er geen spatie tussen.

In ieder geval bedankt!

Je hebt een PM !
Door ludo
Hallo,

Ik zit de Script pase-clientraw aan het testen
maar als ik het test bestandje bekijk staat de temperatuur
in Farenheight al wat geprobeerd te veranderen maar krijg geen
verbetering.?
Door wslangerak
Ludo schrijft:
Ik zit de Script pase-clientraw aan het testen

Wil je s.v.p. een nieuwe vraag ook in een nieuw topic stellen en in de juiste categorie?
Namens iedereen, bedankt!