Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door jdew
shoutbox? uh ik zit te denken het daagt mij niet. wat is een shoutbox en waar vind ik die?
groet jan
Door Weerstation Rijnmond
als je naar de site gaat van Ws Ijsselmonde staat er rechts een box/tekstkader waar je een bericht kan achterlaten.
Daar kijk hij zo nu en dan wel op.

Mvg,

Olivier
Hoi Jan,

Een verzoek van Willem, Ws Ijsselmonde of je opnieuw een email kan sturen, dit i.v.m een crash van zijn harde schijf.
Door jdew
Heb ik net gedaan,en wacht het af.ben erg benieuwd.
Door jdew
Hallo Olivier en de rest van het forum ,Willem heeft mij een mailtje gestuurd .
Daar ben ik heel erg blij mee.Dit is wat hij schreef.

Beste Jan,

Sorry dat het even duurde maar computers gaan nog wel eens stuk.
Vooral als ze dag en nacht aanstaan.

Dat kan je van de ultimeter niet zeggen.
Ik heb het model 2000 7 jaar zonder enkel probleem gebruikt.

Ik kreeg van Peet Bros de aanbieding om hem in te ruilen voor een 2100,
wat ik ook gedaan heb.

Ook die draait nu 2 jaar zonder een enkel probleem.

Het voordeel van een ultimeter is dat hij het altijd doet, en dat het een bedraad systeem is.
Waardoor de waarnemingen vooral bij storm zeer snel zijn.

Ook de regenmeter, ik heb de pro, is zeer nauwkeurig.

Het nadeel, als dat het al is, is de grootte van het display, ik heb dat opgelost met een weather picture van Peet Bros.

Het weerstation staat op mijn slaapkamer en de weather picture hangt in de huiskamer.

Jammer van de 2100 is dat de blauwe achtergrond verlichting niet regelbaar is, en in een donkere kamer erg fel brandt.

De vraag of ik er weer een zou kopen kan ik met ja beantwoorden, anders had ik de 2100 al niet gekocht.

De ultimeter is een eenvoudig zeer goed werkend weerstation zonder toeters en bellen.

Het netjes aanleggen van de bedrading kost wel wat tijd, maar daarna kan je wel genieten van realtime storing's vrije waarnemingen.

Met vriendelijke groet
Willem van Duijn
Weerstation Rotterdam IJsselmonde

Hier maak ik op uit dat de ultimeter netzo betrouwbaar is als de vantge pro.het word voor mij nu een stuk gemakkelijker.Ik ga nog even wat van de vantage pro opzoeken,misschien weten jullie het ook wel?.Kan de vantage ook op 12 volt draaien?.

vriendelijke groet Jan
Hoi Jan

Ik had het van Willem al vernomen, en wist dat hij zeeer tevreden is, en hij heeft hem zelf uit Amerika over laten komen en ook dit ging vrij vlot.
Als ik het goed zeg was het binnen 2 weken in huis.

Succes met je beslissing en graag verneem ik van je wat je keus is geworden.

Mvg,

Olivier van Det
Door Christian
Hoi,

Weerstation Uithuizermeeden, www.weerstationuithuizermeeden.nl, draait op een Ultimeter 2000, misschien dat je hier iets aan hebt en contact kan opnemen over de service/garantie/werking van Ultimeter stations?

Groeten,
Christian
Ws Uithuizermeenden draait ook inmiddels op een vp2.
En dat was een Ultimeter 2000, de voorganger van de 2100

Mvg,

Olivier
Door Christian
Hm, dan loopt zijn website achter, want daar staat weldegelijk dattie nog op een ultimeter draait :S
Door jdew
Hallo best allemaal

Ik wil iedereen graag hartelijk bedanken voor hun mening en advies.
Daardoor heb ik een beter beeld kunnen krijgen van beide stations.
Van de vantage is al heelveel bekend ook de minder goede kanten van dit apparaat zoals het afronden van de temperatuurmeting en de 2.5 sec pauze tussen het signaaloverdracht.Dit kan beter en daarom ga ik voor de ultimeter 2100.Nadeel is dat je wel alle sensoren er los moet bij kopen.

Ook kreeg ik het idee een beetje dat er mensen zijn die een vantage kopen zonder dat ze zich in de materie hebben verdiept.En wanneer Pietje of Klaasje zegt dat het een goed weerstation is ,kopen ze het gewoon.Ik denk dat er heel veel mensen zijn die dit weerstation,de ultimeter over het hoofd hebben gezien.
Daarom is misschien de ultimeter niet zo bekend is. De windmeting is erg
snel bijna geen vertraging,in de regenmeter zitten geen bewegende delen,en is ook erg nauwkeurig.Het weerstation werk jaren lang storingsvrij.

Ik kan mijn weerstation dinsdag ophalen.Helaas is hij niet meer leverbaar
bij abe in Rotterdam.dus heb ik hem bij rys in Uitgeest besteld.wanneer ik hem heb laat ik het jullie weten.

Olivier en Willem bedankt.
groet Jan