Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door tjabine
teesee64 schrijft:
Je hoeft niet per se gebruik te maken van de xml file.

Je kunt gewoon de platte tekst versie ophalen bij het KNMI.

ftp://ftp.knmi.nl/pub_weerberichten/basisverwachting.txt

Groet,
Theo

Hoi Theo,

Daar maak ik nu gebruik van! alleen het nadeel daarvan is dat je dan
een iframe moet gebruiken met een vaste hoogte als je geen scroll-bar wil.
Aangezien de verwachting elke keer weer anders is kwa hoeveelheid regels, is hij dus flink hoog!
Ook komt daar nog bij dat ik de meerdaagse verwachting er onder heb staan.
Dus als de dagverwachting kort is heb je een flink gat naar de meerdaagse verwachting.

Gr Ron.
Door tjabine
tvg schrijft:
weerstation schrijft:
Script werkt bij mij prima.

Alleen het laatst geplaatste bestandje geeft een foutmelding

http://www.sthubert.nu/meteotest/knmi.php

Zal dus misschien toch een instelling bij de provider zijn.

Ik denk ook dat het aan de provider ligt, ik heb het script van Roelof ongewijzigd getest en het werkt gewoon zie:
http://www.hetweerinalkmaar.nl/test/verwknmi.php

Bovendien heb je hier geen php voor nodig, dat kun je gewoon ophalen bij het KNMI
ftp://ftp.knmi.nl/pub_weerberichten/basisverwachting.html en
ftp://ftp.knmi.nl/pub_weerberichten/middellange_termijn_verwachting.html

In een iframe of zo en klaar is Kees ;)

Groet

Theo

Hoi Theo,

Klopt zo ziet die van Roelof er bij mij ook uit.
Alleen als je nu de andere variabelen ga toevoegen gaat het fout.
Zoals bv het lange termijn vooruitzicht.

Gr Ron.
Door tvg
Ron

Ik begrijp wat je bedoeld maar dat is nogal gecompliceerd voor mij en mijn grote script werkt denk ik niet op jouw server.

Je kunt het bv zo

Code: Selecteer alles
<html>
<head>
</head>
<body>
<iframe title="knmi verwachting" src="ftp://ftp.knmi.nl/pub_weerberichten/basisverwachting.html" width="700" height="40%" frameborder="0" scrolling="no">
<a href="ftp://ftp.knmi.nl/pub_weerberichten/basisverwachting.txt">KNMI verwachting</a></iframe><br />
<iframe title="knmi verwachting" src="ftp://ftp.knmi.nl/pub_weerberichten/middellange_termijn_verwachting.html" width="700" height="100%" frameborder="0" scrolling="no">
<a href="ftp://ftp.knmi.nl/pub_weerberichten/basisverwachting.txt">KNMI verwachting</a></iframe>
</body>
</html>

doen of op je computer een eigen server installeren b.v Wamp.
daar zit ook php in en dan werkt het wel want dat doe ik ook voor een aantal dingen.

Groet
Theo
Door tjabine
tvg schrijft:
Ron

Ik begrijp wat je bedoeld maar dat is nogal gecompliceerd voor mij en mijn grote script werkt denk ik niet op jouw server.

Je kunt het bv zo

Code: Selecteer alles
<html>
<head>
</head>
<body>
<iframe title="knmi verwachting" src="ftp://ftp.knmi.nl/pub_weerberichten/basisverwachting.html" width="700" height="40%" frameborder="0" scrolling="no">
<a href="ftp://ftp.knmi.nl/pub_weerberichten/basisverwachting.txt">KNMI verwachting</a></iframe><br />
<iframe title="knmi verwachting" src="ftp://ftp.knmi.nl/pub_weerberichten/middellange_termijn_verwachting.html" width="700" height="100%" frameborder="0" scrolling="no">
<a href="ftp://ftp.knmi.nl/pub_weerberichten/basisverwachting.txt">KNMI verwachting</a></iframe>
</body>
</html>

doen of op je computer een eigen server installeren b.v Wamp.
daar zit ook php in en dan werkt het wel want dat doe ik ook voor een aantal dingen.

Groet
Theo

Hoi Theo,

Daar maak ik nu gebruik van! alleen het nadeel daarvan is dat je dan
een iframe moet gebruiken met een vaste hoogte als je geen scroll-bar wil.
Aangezien de verwachting elke keer weer anders is kwa hoeveelheid regels, is hij dus flink hoog!
Ook komt daar nog bij dat ik de meerdaagse verwachting er onder heb staan.
Dus als de dagverwachting kort is heb je een flink gat naar de meerdaagse verwachting.

Ik ga even naar Wamp kijken.
Bedankt voor alle moeite Theo.

Gr Ron.