Algemeen forum voor discussie over de website
Door nolversteeg
Hallo Meteovrienden,

Ik zit ook stijf als mijn data of de data onder of boven mij grijs staat.
Maar geen data is geen probleem.
Juiste data aanleveren is uiteraard het streven, als de data niet goed is heeft dit gevolgen, voor wie: HWA? meteoconsult KNMI ?
HWA gebruikt de extremen en de temperatuursom, MC rekent de verwachting KNMI heeft gebruik gemaakt van de data voor berekeningen stadseffect. Als er meer dan 1 uur geen data aangeleverd wordt zal dit niets uitmaken voor het resultaat ,als er foute data aangeleverd wordt zal dit wel iets uitmaken ,extremen in HWA en een niet te vertrouwen voorspelling MC .
Als de data alleen van HWA (lees weeramateurs)komt, moet er zeer allert gereageerd worden en afwijkingen meteen blokkeren .indien MC gebruik maakt van meerdere stations (Prof) zal het algorithme wat wordt gebruikt dit meteen opmerken en uitsluiten .Het betreffend station doet dus voor spek en bonen mee. Misschien wel iets om dit station een status te geven ,met een melding op HWA.

groeten Nol
www.meteoeersel.nl
Door Eckie76
osjohn schrijft:
Snarf2000 schrijft:
Ja, dat weet ik en begrijp het ook.
Of filtert HWA offline weerstations meteen er uit als deze ff slapen.

Ik vindt ook dat je 24/7 data aan moet leveren.
Je zal je eens verslapen. :laugh:

@osjohn

(Met een Davis datalogger importeer je automatisch de data sinds de laatste meting op je pc, dus geen gaten in je data. Hoe het met andere stations geregeld is, weet ik niet)

Frans

Beste Frans

Weatherlink en Virtual Weather Station leest rechtstreeks de data uit de
Davis.
WsWin en Weatherdisplay niet.
M.a.w. regent het s,nachts, zal je dat handmatig moeten invoeren.
Bij mijn computer is dat zo, het kan natuurlijk ook zo zijn dat ik een
foute instelling in de software heb gemaakt.

John

Hallo John,

wswin leest de data zowel rechtstreeks alsook later gewoon uit. Stel je hebt het programma om een of andere reden een paar dagen uit, dan zal wswin gewoon beginnen uit te lezen vanuit de datalogger waar hij als laatste gebleven was, totdat het punt bereikt is waar de de datalogger vol zit. Dus bij bepaalde interval kan je met gemak een week lang geen wswin hebben draaien, de data worden dan alsnog uitgelezen die in de datalogger zijn opgeslagen.
Door tjabine
Hallo allemaal,

Staat de bezem inmiddels weer in de hoek?
Ik kijk al weer maanden naar stations die geen of foute data aanleveren!
En dan ook nog elke dag foute data!
Bv op een droge dag 23 mm water of de windstoten worden als 10 minuut gemiddelde
door gegeven.
Kijk eens hoeveel weerstations er nu zijn waar het windstil is!
Ik heb dit al eens aan een moderator door gegeven, alleen lijkt er wel niets te gebeuren.
Word het niet eens tijd om een knoop door te hakken en stappen te ondernemen?

Groetjes Ron.
Door reitsma1960
tjabine schrijft:
Hallo allemaal,

Bv op een droge dag 23 mm water of de windstoten worden als 10 minuut gemiddelde
door gegeven.
Ik heb dit al eens aan een moderator door gegeven, alleen lijkt er wel niets te gebeuren.

Groetjes Ron.

Hoi Ron,

Het blijft wel oppassen met kritiek leveren. Je hebt gelijk hoor, stations die foute data leveren zijn irritant.
Hier in Assen is het nu echt windstil. Bijna bladstil.....zelfs.
Dus in het noorden zullen meer stations zijn die vrijwel geen wind geven.

Groet,
Oebel
Door Mike
tjabine schrijft:
Hallo allemaal,

door gegeven.

Groetjes Ron.

Mee eens, een weerstation nu geeft zefs aan dat het 1.2 graden is, 0.0mm gevallen en geheel bladstil, terwijl omliggende stations al bijna aan de 100mm neerslag zitten en daar de dakpannen van de daken waaien :laugh:
Door weerzoetermeer
Mee eens, een weerstation nu geeft zefs aan dat het 1.2 graden is, 0.0mm gevallen en geheel bladstil, terwijl omliggende stations al bijna aan de 100mm neerslag zitten en daar de dakpannen van de daken waaien

Station is op alle punten uitgesloten. Meer kan ik als moderator niet doen. Luc zal het station moeten verwijderen als er helemaal geen reactie komt van de eigenaar.

Gr.
Thierry
Door jango
weerzoetermeer schrijft:

Station is op alle punten uitgesloten. Meer kan ik als moderator niet doen. Luc zal het station moeten verwijderen als er helemaal geen reactie komt van de eigenaar.

Gr.
Thierry

En daar schort het dus aan.
Ik had in dit aangekaart probleem zeker een reactie van Luc verwacht.
Deze stations hebben helemaal geen meer waarden voor HWA, ze zijn eigenlijk alleen maar een belasting voor HWA.
Moderatoren hebben er een hoop werk mee.
De server van HWA word onnodig belast.

Terwijl nieuwe stations eerst in een test fase gaan, hoewel ik van de nieuwe stations ook nog bij regelmaat ernstige fouten tegen kom.

Het word tijd voor duidelijke deelname regels, word daar niet aan voldaan dan geen deelname.

Het belang van veel deelnemende stations weegt schijnbaar meer dan de kwaliteit van de aangeleverde data.

Grt. Jan
Door SpeedyGJ
Vooral bij Cumulus gebruikers hebben last van windstoten als 10min gemiddelde wind, ik heb het al een aangekaart op dit forum maar ik weet niet of hier wel wat aan gedaan is....
Daarnaast worden stations die foute data leveren altijd op de hoogte gesteld en met het verzoek om dit probleem indien mogelijk op te lossen, anders komt er een permanente uitsluiting voor de verkeerde waarde (wind/temp/regen).

Zoals Thierry al zei:
Meer kunnen we niet doen dan stations op data uitsluiten van de extremen, de rest ligt in de hand van de eigenaar of Luc.
Door tjabine
SpeedyGJ schrijft:
Vooral bij Cumulus gebruikers hebben last van windstoten als 10min gemiddelde wind, ik heb het al een aangekaart op dit forum maar ik weet niet of hier wel wat aan gedaan is....
Daarnaast worden stations die foute data leveren altijd op de hoogte gesteld en met het verzoek om dit probleem indien mogelijk op te lossen, anders komt er een permanente uitsluiting voor de verkeerde waarde (wind/temp/regen).

Zoals Thierry al zei:
Meer kunnen we niet doen dan stations op data uitsluiten van de extremen, de rest ligt in de hand van de eigenaar of Luc.

Het is dus niet mijn bedoeling om de moderators aan te vallen!
Ik dacht namelijk dat de moderators dat ook konden (een station verwijderen)
Ok, het is dus aan Luc wat hij hier mee wil doen.
Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren.

Gr Ron.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 24