- 28 nov 2012, 10:12
Nieuw op het forum, maar leek me een leuk topic om enkele vrienden te helpen in deze materie en heb me er een beetje in vastgebeten mede met de hulp van enkele leden van het forum al een heel eind gekomen.
Volgende mail heb ik gisteren gestuurd naar de beheerders van verschillende proxysites waarmee jullie aangevallen werden.
Het antwoord op bovenstaande mail van de beheerders
De tot nog toe vergaarde informatie over dit fenomeen door mezelf heb ik overgemaakt deze morgen.
De berichten hierboven werden ontdaan van gevoelige informatie aangezien de spammer zelf meeleest.
Mijn vraag aan jullie : alle informatie aangaande deze spammer is welkom in mijn PM box, met deze bedoel ik, wie werd aangevallen, vanaf welk ip, welke dag, welk uur ongeveer, browsertype, Operating system, schermresolutie, zowat alles wat in jullie logfiles beschikbaar is kan gebruikt worden.
Volgende mail heb ik gisteren gestuurd naar de beheerders van verschillende proxysites waarmee jullie aangevallen werden.
Beste,
De laatste tijd is er veel spamactiviteit via één van jullie proxysites naar diverse amateurweersites. Bij deze de vraag of het mogelijk is of jullie daar ergens een log over bijhouden wie welke site bezoekt via jullie proxysites.
Graag hadden we meer info gekregen aangaande de spammer indien dit mogelijk is.
Het antwoord op bovenstaande mail van de beheerders
Beste,
Zou u mij meer info kunnen verschaffen hieromtrent?
Natuurlijk wil ik alles in het werk stellen om dit probleem asap op te lossen.
Momenteel wordt er wel het een en ander gelogd.
Graag ontvang ik dus meer info.
De tot nog toe vergaarde informatie over dit fenomeen door mezelf heb ik overgemaakt deze morgen.
Het gaat over het volspammen van verschillende weergerelateerde websites via jullie webbased PHProxy's. Alle spam komt van het ip adres xxx.xxx.xxx.xxx wat het xxxxxxxx van xxxxxx is natuurlijk.
Nu is de vraag naar jullie toe of het mogelijk is om via jullie logfiles en analyticsgegevens uit te vissen wie, van waar ongeveer of welk ipadres de amateur weergerelateerde wereld verziekt met het aanhoudende gespam.
3 van de sites die zeker getroffen geweest zijn via jullie ip, zijn : xxxxxxxxx, xxxxxxxxxxxxxx en xxxxxxxxxxxx
De laatste website werd getroffen op 27 november rond 22 hr 's avonds.
De eerste website werd ook getroffen op 27 november in de avonduren.
De tweede website werd getroffen op 27 november in de avonduren.
De spammer maakt gebruik van volgende xxxxxx xxxxxxx.
Indien ik meer info over de spammer kom te weten, maak ik dit zonder probleem over aan jullie.
De berichten hierboven werden ontdaan van gevoelige informatie aangezien de spammer zelf meeleest.
Mijn vraag aan jullie : alle informatie aangaande deze spammer is welkom in mijn PM box, met deze bedoel ik, wie werd aangevallen, vanaf welk ip, welke dag, welk uur ongeveer, browsertype, Operating system, schermresolutie, zowat alles wat in jullie logfiles beschikbaar is kan gebruikt worden.