Algemeen forum voor discussie over de website
Door weerzoetermeer
Hoi Willy,

Wanneer start nu de samenwerking met MC? Of heb ik iets gemist?

Nee je hebt niets gemist hoor. HWA is nog niet gestart. Volgens het laatste bericht van Luc zou dat a.s. maandag gebeuren. Wellicht zit daar nog wat uitstel in maar dat horen we dan wel van hem.

Met vriendelijke groet,

Thierry van Wijland
Door Luc
weerzoetermeer schrijft:
Hoi Willy,

Nee je hebt niets gemist hoor. HWA is nog niet gestart. Volgens het laatste bericht van Luc zou dat a.s. maandag gebeuren. Wellicht zit daar nog wat uitstel in maar dat horen we dan wel van hem.

Met vriendelijke groet,

Thierry van Wijland
Waarschijnlijk wordt dat inderdaad iets later. Het toevoegen van de URL in de MOS is technisch iets lastiger dan verwacht heb ik vernomen. Technisch gezien kunnen niet alle karakters in de database voor de URL aan de kant van MC. Er zijn weeramateurs die een lange URL hebben opgegeven in de beheer module. Maandag wordt bekeken hoe dit op een andere manier technisch is op te lossen.

Daarom stel ik de start liever uit, totdat het allemaal werkt.

Luc
Door Willy Peters
Luc schrijft:
weerzoetermeer schrijft:
Hoi Willy,

Met vriendelijke groet,

Thierry van Wijland
Waarschijnlijk wordt dat inderdaad iets later. Het toevoegen van de URL in de MOS is technisch iets lastiger dan verwacht heb ik vernomen. Technisch gezien kunnen niet alle karakters in de database voor de URL aan de kant van MC. Er zijn weeramateurs die een lange URL hebben opgegeven in de beheer module. Maandag wordt bekeken hoe dit op een andere manier technisch is op te lossen.

Daarom stel ik de start liever uit, totdat het allemaal werkt.

Luc

Dank je wel Luc, ik zie of hoor het wel.
Door Efjee
Wat wil nou? HWA is voor mij een hobby. Punt! De tijd die ik erin stop, kan ik zakelijk veel beter benutten. Als ik zou willen, kan ik makkelijk 80 uur in de week voor klanten werken. Zou ik ik HWA als een zakelijke aangelegheid zien, dan is het de slechtste investering die ik ooit gedaan heb (en ooit zal doen). Ik heb deze site gebouwd omdat ik het leuk vind, maar het leuke is er de laatste weken wel vanaf aan het gaan....

Je hebt zelf ooit tegen me gezegd dat ik harder moest zijn en duidelijke keuzes moest maken toen er geklaagd werd over meetwaardes van weerstations. Ik ben je dankbaar voor dat advies. Dat advies ga ik nu ook weer gebruiken. Ik zet hier nog een keer mijn statement neer:

"Ik doe mijn best om er iets leuks van te maken. Ook in samenwerking met MC heb ik bijna alle wensen vanuit de weeramateurs kunnen vervullen. Maar inderdaad niet voor iedereen. Als je daar moeite mee hebt, stop dan dan alsjeblieft hier en ga je eigen 'HWA' bouwen. En als het lukt dan ga je maar bij MC proberen of je er meer uit kunt halen... maar hou op met zeuren hier!"

Luc

Luc,

Hier kan ik mij helemaal in vinden en hoop dat je de energie kunt blijven vinden om op deze manier door te gaan.
gr,
Efjee
Door forsurh
Misschien heb ik het in de vele berichten ergens gemist, maar welke gegevens worden precies doorgegeven aan MC?

Alle gegevens van elk station die elke 5? minuten geupdated worden icm de min en maximum waarden van dat station?

En als we het dan over min en maximum hebben, volgens welke meetmethode. ikzelf gebruik die van het VWK, dat is resetten on 19:00 of 20:00 zomertijd. Ik weet niet of MC hier veel waarde aan hecht, maar zeker qua temperatuur kan het nog wel een uitmaken als je om 24:00 reset of zoals voorgaand.

Ik weet niet of Luc een voorstander er van is dit op een bepaalde tijd te doen, of hebben we hier op HWA al richtlijnen voor?:blink:

Vriendelijke groeten,
Wisse

www.weerstation-grootegast.nl
Door Luc
forsurh schrijft:
Misschien heb ik het in de vele berichten ergens gemist, maar welke gegevens worden precies doorgegeven aan MC?

Alle gegevens van elk station die elke 5? minuten geupdated worden icm de min en maximum waarden van dat station?

En als we het dan over min en maximum hebben, volgens welke meetmethode. ikzelf gebruik die van het VWK, dat is resetten on 19:00 of 20:00 zomertijd. Ik weet niet of MC hier veel waarde aan hecht, maar zeker qua temperatuur kan het nog wel een uitmaken als je om 24:00 reset of zoals voorgaand.

Ik weet niet of Luc een voorstander er van is dit op een bepaalde tijd te doen, of hebben we hier op HWA al richtlijnen voor?:blink:

Vriendelijke groeten,
Wisse

www.weerstation-grootegast.nl
Goeie vraag Wisse,

Kun je hier een nieuw topic voor opstarten? Dan kan ik daar dieper op ingaan.

Luc
  • 1
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 45