Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door Eckie76
wslangerak schrijft:
Oja, en nog even over dat inlezen: als er lange tijd geen verbinding heeft bestaan tussen console en WD gaat het programma álle data die in het geheugen zitten inlezen. Het kan zijn, dat je na inlezen van de huidige tijd het proces gewoon kan stoppen als de oudere data toch niet (meer) belangrijk zijn. En dan is-ie misschien na drie minuten klaar.

Hoi Kees,

dat klopt, maar het uitlezen van het hele station ging echt tergend langzaam.
Dat kan natuurlijk ook aan de Nexus liggen, maar met mijn Davis ging het zelfs nog langzamer.
Snelheid van de laptop kan het niet zijn, noch de instellingen van de com-poort.

Ik begrijp werkelijk niet waarom bijvoorbeeld de neerslagwaarden niet gewoon geheel automatisch (zoals bij WS WIn) zichtbaar worden.
Immers, het station is in zijn geheel gedownload. 113 mm afgelopen week, WD toont 0,0. Volgens WD is het zelf helemaal droog geweest dit jaar.
Het kan toch niet logisch zijn dat je dit allemaal zelf moet aanpassen, controleren, dubbelchecken etc. Zo kan ik niet eens een kwartier van huis zonder me zorgen hoeven maken over de juiste waarden.

Nee, het spijt me voor alle WD-fans, maar deze jongen heeft het na 5 minuten al weer helemaal gehad/.
Wat een ***programma!:angry:

Groet Olaf
Door Wietse
Ik was er al bang voor, maar afgelopen nacht heeft Weather Display weer niet gereset, de twee nachten daarvoor wel, en toen heeft het ook gevroren hier.
Zo dat er mee te maken hebben? Misschien wel een raar verband, maar toch wel opvallend vind ik.

Zodra er hier weer vorst is genoteerd, zal ik direct melden of WD dan wel reset.

Met vriendelijke groet,
Wietse ter Haar
Door Eckie76
Lijkt me sterk. Ga er maar vanuit dat het niets daarmee te maken heeft.
Dat zou echt ontzettend vreemd zijn.

Het is ook geen oplossing om de pc dan maar gewoon 24 uur aan te laten, want daarmee geef je toe aan een slecht functionerend programma.
Bovendien moet dan zelfs ook gewoon een daily reset gedaan worden, en of dat bij jou dan wel lukt?
Je moet een weerprogramma ten allen tijde kunnen afsluiten, en als je het weer opstart moet alles gewoon weer netjes werken, de datalogger uitlezen zonder dat je zelf weer allerlei handelingen moet verrichten.
Hij moet dus verdergaan, waar hij gebleven was. Simpel.
Door Eckie76
Wietse schrijft:
Hoezo er niet vanuit gaan dat het daarmee te maken heeft?
Je weet maar nooit.
Alleen ik vind het zwak van Brian, maar dan ook echt zwak dat hij niet reageert.

Wietse,

Brian heeft volgens mij 350.000 klanten, dus het is niet ondenkbaar dat hij niet a la minute kan reageren.
Natuurlijk is dat frustrerend, maar je zal je er niet over moeten opwinden.

Weet je 100% zeker dat je alle instellingen juist hebt doorlopen?
Door wslangerak
Nico schrijft:
Ik heb hem nu zo ingesteld, ben zeer benieuwd morgenvroeg, zal het resultaat melden.

Nico

Ik wacht nog op Nico's ervaring,. Aan de hand daarvan wilde ik op het WD-forum de uitslag melden en vragen wat de volgende stap wordt.
Door osjohn
Zou het ook niet kunnen zijn hoe het type geheugen van het weerstation is opgebouwt ??

Hebben de andere mensen met dit weerstation dezelfde problemen ??, en wat doet een ander merk weerstation ??.

John
Door lightningchaser
Ik heb sinds ik een nieuwe versie van WD heb geinstalleerd ook problemen met de reset. Bij mij staat 's nachts de computer uit en overdag wordt de data van de nacht binnengehaald. Vroeger werd er dan automatisch gereset maar tegenwoordig niet meer.

Ik heb het vinkje bij "daily reset when WD starts" aanstaan. Neerslag lijkt echter helemaal niet meer gereset te worden.

Vandaag de laatste build (18) geinstalleerd, kijken of die beter werkt.

Ik gebruik WD icm een WMR200
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 13