Alles wat je niet kwijt kunt in een van de andere forums
Door FreeSpirit
WSWijk schrijft:
FreeSpirit schrijft:

En lege berichten zijn ook niet toegestaan....

Whhhooooooeeeeeehahahaha......

Kon het even niet laten, sorrie... :woohoo: :woohoo: :woohoo: :woohoo:

Theo

Ik wilde mijn weerhutje laten zien. Maar het wil niet lukken. :silly:

Ik laat HWA nu even met rust :S echt waar :blush:

PS. Ik was net te laat Theo ;)
Door FreeSpirit
[img size=640]http://www.hetweeractueel.nl/images/fbfiles/images/DSC00879.JPG[/img]

Hoe krijg je een PP-bestand in een topic geplakt?
Het is mij niet gelukt.

Nu heb ik uit frustratie een foto van mijn monitor-beeld gemaakt.
Erg wazig, . . . zo als je ziet en het origineel is zo mooi scherp :(

Gr. Wim

PS. -1,7 hier
Bijlagen
DSC00879.JPG
DSC00879.JPG (147.8 KiB) 3636 keer bekeken
Door WSWijk
FreeSpirit schrijft:

Als die op het dak van de flat staat, dan is het te hopen dat de glazenwassers er van af blijven... Of komen die niet op het dak bij jullie?

Groeten

Theo

ps: je zou stoppen...
Afbeelding
Door FreeSpirit
Jah, . . . Theo,

Ik begin nu echt ook een beetje gek van me zelf te worden.

Ik wens iedereen een ~wel-ten-rusten~ toe.

Ik laat jullie nu met rust,

Ik ga maffe,

~FS~

PS. Eens zal ik het leren, hoe ik met PP en HWA moet omgaan. :P
Door SpeedyGJ
Ach ja, het is ook lastig om van te voren even de bestandsgrote te bekijken he ;)

Hier -0.1 :D joepieee eerste vorst dit jaar sinds mijn station weer hier thuis staat :D
Door weerstation
Free spirit,

Dit is wel één van de allerslechtst bedenkbare oplossingen om de temperatuur en luchtvochtigheid te meten.

Meten op een bitumen (zwart) dak!!! De gaatjes bovenin zijn absoluut onvoldoende voor een goede ventilatie, ook als de onderkant open zou zijn.
Zo gauw de zon wat hoger komt zal je temperatuur veel te hoog oplopen en de luchtvochtigheid veel te laag aangeven.
Om nog maar te zwijgen over de zomerperiode. Ik denk dat je display de temperatuur niet kan verwerken. Het kan makkelijk 50 tot 60 graden worden op die plaats.

Valt me zwaar tegen van je gezien je jezelf toch in andere topics een beetje presenteerde als degene die veel van weerhutten en juiste temperauurmeting zou weten.

P.s. Hang je sensor op een muur op het noorden dat geeft iig al een veel beter resultaat.
Door FreeSpirit
weerstation schrijft:
Free spirit,

Dit is wel één van de allerslechtst bedenkbare oplossingen om de temperatuur en luchtvochtigheid te meten.

Meten op een bitumen (zwart) dak!!! De gaatjes bovenin zijn absoluut onvoldoende voor een goede ventilatie, ook als de onderkant open zou zijn.
Zo gauw de zon wat hoger komt zal je temperatuur veel te hoog oplopen en de luchtvochtigheid veel te laag aangeven.
Om nog maar te zwijgen over de zomerperiode. Ik denk dat je display de temperatuur niet kan verwerken. Het kan makkelijk 50 tot 60 graden worden op die plaats.

Valt me zwaar tegen van je gezien je jezelf toch in andere topics een beetje presenteerde als degene die veel van weerhutten en juiste temperauurmeting zou weten.

P.s. Hang je sensor op een muur op het noorden dat geeft iig al een veel beter resultaat.

Jah, . . . Harrie, . . . je hebt (ten-dele) gelijk.

Het Weerhutje staat trouwens wel, de hele dag in de schaduw, omdat het pal tegenaan het lift-huis staat opgesteld (aan de Noord-kant)
Alleen met zon en de wind uit (rond) het oosten, zal het in de zomer helemaal fout gaan. :S

Maar het is nu, even-voor-even. En de spullen/materiaal, waar ik het even heelsnel kon bouwen, had ik gratis, links-en-rechts hier voor-handen liggen.

Je weet natuurlijk wel, neem ik aan, dat ik met een nieuw type Actieve-Weerhut aan het ontwikkelen ben en die zal, vrij en hoog, op het lift-huis gaan, met een windmeter erbij.

De bedoeling is ook, om rond het vakantie-geld, een Cresta WXR815LM aan te gaan schaffen. Hiermee heb ik (ook) de mogelijkheid om de gedragingen van de nieuwe Actieve-Hygro/Temp.Weerhut in mooie grafiekjes te loggen om de kwaliteit van dat nieuwe ding vast te stellen.

Hoe-dan-ook, . . . toch, heb ik hiermee in de afgelopen nacht (2011-02-09/02:23h) een Min.Temp. van -2,6C gemeten, hier in Santpoort-N. En op dit moment: 2011-02-09/10:55h +4,0C/88%

Absoluut niet slecht dus. ;)

WeerVriendelijke Groet,

Wim :)
Door Mike
weerstation schrijft:

Jaren gevaren, maar nooit de zee gezien :laugh: :laugh: :laugh:
Door FreeSpirit
> Handleiding voor het maken van een Topic <

Kan iemand hier op het HWA (die zelf een beetje slim&handig is op dit gebied) een dergelijke topic op zich nemen, waar Tips&Trucs en adviezen gegeven worden en waar je vragen hierover kunt stellen, om op de juiste manier Topics\\berichten hier op HWA aan te maken.

Ik ben zelf, daar niet de juiste persoon voor (ben ik achtergekomen) :S
Heb hier wel zelf behoefte aan.

Gr. Wim
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 11