Algemeen forum voor discussie over de website
Door Luc
Ik zie dat opeens de 60 uur verwachting voor Gouda nu gebaseerd is op de data van met.no!
Ben je begonnen met omschakelen? Was daar een noodzaak toe? Want die gebaseerd op de data van MeteoGroup werkte tot op heden nog prima!

Ja, de MOS verwachtingen komen nu allemaal van Met.no. Die van MeteoGroup zijn niet meer beschikbaar. Dat geldt zowel voor de plaatjes als voor de XML feed.

Fijn dat je dit opmerkt. Verder heeft niemand dit nog opgemerkt (bij mijn weten) dus het lijkt erop dat de omzetting zonder problemen is verlopen.

Mvgr,
Luc
Door Luc
Wietse schrijft:
Moest toch wel enkele wijzigingen in mijn code doen ;).
Hmm, ik ben benieuwd welke, want als het goed is ziet alles er (nagenoeg) hetzelfde. Alleen de neerslagkans is niet beschikbaar in Met.no feed, dus die mist nu. Maar voor de rest moet het wel blijven werken.
Door Wietse
Luc schrijft:
Wietse schrijft:
Hmm, ik ben benieuwd welke, want als het goed is ziet alles er (nagenoeg) hetzelfde. Alleen de neerslagkans is niet beschikbaar in Met.no feed, dus die mist nu. Maar voor de rest moet het wel blijven werken.

[ul][li]Drie uurlijkse verwachting is maar twee dagen vooruit i.p.v. vijf volledige dagen.[/li]
[li]Neerslag-, sneeuw- en onweerkans ontbreken.[/li]
[li]Weersomschrijving welke ik in gebruik had voor de weericonen zijn nu in het Engels i.p.v. Nederlands met als gevolg dat ik alle iconen moest hernoemen.[/li][/ul]
Door Luc
Oebele schrijft:
Hallo Luc,

Zijn de tijden in de feed nu UTC of lokaal.

Oebele
Met.no levert UTC tijden, maar voor de compatibiliteit zet ik die om naar lokale tijden (Amsterdam TimeZone). De feeds geven dus nog steeds de lokale tijden door.
Door Luc
Wietse schrijft:
Luc schrijft:
Wietse schrijft:

[ul][li]Drie uurlijkse verwachting is maar twee dagen vooruit i.p.v. vijf volledige dagen.[/li]
[li]Neerslag-, sneeuw- en onweerkans ontbreken.[/li]
[li]Weersomschrijving welke ik in gebruik had voor de weericonen zijn nu in het Engels i.p.v. Nederlands met als gevolg dat ik alle iconen moest hernoemen.[/li][/ul]
Klopt. Ik kan alleen doorgeven wat er ook beschikbaar is :blush:

Echter gaat de 12 uurs verwachting nu 10 dagen vooruit... maar de betrouwbaarheid van zo'n lange termijn is natuurlijk gering.
Door mvwissen
Beste Luc, ik vind dat je een groot compliment heb verdient. Hoewel de samenwerking met MeteoGroup al lange tijd was opgezegd heeft MeteoGroup nog lange tijd de mos verwachting geleverd. Nu zij plots daadwerkelijk zijn gestopt met het leveren van de data heeft jou oplossing middels met.no dit geruisloos opgevangen en zijn onze websites operationeel gebleven! Heel veel dank hiervoor!

Groet, Michel, www.meteo-gouda.nl
Door mvwissen
Mij valt het volgende op in de nieuwe verwachting gebaseerd op met.no data.

Het lijkt erop of er een verschil is in de mos verwachting en de 60 uur verwachting!
De mos verwachting geeft voor zaterdag zon!
De 60 uur vooruit voor zaterdag geeft mist (en om 20u zon?)

Zie mosverwachting in deze reactie.
De 60 uur vooruit plaats ik in een volgende reactie.

Groet, Michel
Bijlagen
Knipsel1-0b1792dfb638610c494011131be36dce.JPG
Knipsel1-0b1792dfb638610c494011131be36dce.JPG (47.27 KiB) 3604 keer bekeken
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9